Türk çayı 112 ülkede alıcı buldu
Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği (DKİB) verilerine göre, dünyada üzerine kar yağan tek çaya sahip Türkiye'den, ocak-haziran döneminde 2 bin 898 ton ihracat yapıldı
AA





Rize'den yılın ilk yarısında 24 ülkeye 1870 ton çay ihraç edilerek, 6 milyon 850 bin 514 dolar kazanç sağlandı.
Belçika, ABD ve KKTC, kentten en fazla çay ihraç edilen 3 ülke oldu. Rize'den bu dönem Belçika'ya 5 milyon 169 bin 765, ABD'ye 599 bin 795 ve KKTC'ye de 209 bin 830 dolarlık çay satıldı. Kentten geçen yılın aynı döneminden farklı Fransa, Singapur, Katar, Çin Halk Cumhuriyeti ve Bahreyn'e de çay ihraç edildi. DKİB Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Kalyoncu, çay ihracatının artış trendinin devam ettiğini söyledi. Çay ihracatının yıla güzel başladığını belirten Kalyoncu, 2024'ün ihracat artışıyla kapatılacağından ümitli olduklarını dile getirdi. Kalyoncu, çay ihracatının artırılması kapsamında çok önemli çalışmalar yapılması gerektiğine işaret ederek, sözlerini şöyle sürdürdü: "Öncelikle tarımda geleceğin en önemli riski olan küresel ısınma sorunu için şimdiden bahçelerde verim ve kalitenin artırılması önem arz ediyor. Bu kapsamda birim başına verimin artırılmasından başlanarak, çay bitkisinden her ülkenin damak zevki ve tüketici alışkanlıklarına uygun yeni inovatif ürünler üretilmesi, AR-GE ve inovasyon çalışmalarına ağırlık verilmesini gerekiyor."














































































