Türk ekipler oyunda da iddialı
Oyun geliştirmenin ilk etapta çok fazla maddi götürüsü olmadığını anlatan Okumuş, en büyük sermayenin zaman ve hayal gücü olduğunu söyledi. ODTÜ ATOM'da geliştirilen oyunların mobil pazarlara sunduklarını söyleyen Okumuş, 'BastackBall' hakkında ise şunları söyledi: "BastackBall, piyasada bulunan diğer gündelik oyunlar gibi basit bir oyun. Kullanım ömrü kısa bir oyun. BastackBall, Google Play ve Appstore'de yayına girdi.
Şu an için kullanıcı verilerini takip ediyoruz. Bizim için iyi bir tablo söz konusu. Muadili birçok oyun var" dedi. Oyun üretimi konusunda bilgiler veren Okumuş, 4 kişilik bir ekipten oluştuklarına işaret ederek, "Ekibimiz Ali Turan Ayaz, Onur Özüpek, Batuhan Dikmen ve benden oluşuyor. Oyun üretmeye başlamadan önce geniş çaplı bir araştırma yapmak gerekiyor.
Oyun üretmek geniş bir süreç olduğu için bu sürecin sonucunda her şey boşa da gidebilir, çok da iyi olabilir. Önemli olan başlangıçta temeli iyi atabilmek ve iyi veri okumak… Şimdi dijital oyunların da kullanım alanları devreye girmiş oldu. Mesela eğitim için oyun üretiliyor, tedavi alanlarında oyun üretiliyor. Mesela; kas hastalığı bulunan, eklem hastalığı bulunan insanlar belirli cihazlarla oyun oynayarak alıştırma yapıyor" diye konuştu. Türkiye'de oyun geliştiriciliğinin son zamanlarda popüler olduğunu söyleyen Okumuş, geliştirici açısından en büyük maliyetin oyunu pazarlama safhasında geliştiğini vurguladı. HABER MERKEZİ