Türkçe dünya dili olma yolunda
Akdemistanbul Dil Eğitim Kurumları Genel Müdürü Dr. Muhammed Ağırakça, dünyada Türkçe öğrenme arzusunun her geçen gün yaygınlaştığına işaret ederek, "Türkçe'nin bir dünya dili olmasını hedefleyerek yola çıktık" dedi.
13.09.2023 10:33:00
Haber Merkezi
Haber Merkezi





Akdemistanbul Dil Eğitim Kurumları Genel Müdürü Dr. Muhammed Ağırakça, dünyada Türkçe öğrenme arzusunun her geçen gün yaygınlaştığına işaret ederek, "Türkçe'nin bir dünya dili olmasını hedefleyerek yola çıktık. Doğal bir süreç içerisinde Türkçe öğretmeye başladık ancak zaman içerisinde kadromuzu geliştirip hedeflerimizi, stratejimizi onun üzerine koyduk. Türkçe üzerinden Türkiye sevdalısı yetiştirdiğimiz bir kitle olmasını hedefliyoruz" dedi.
Türkçe öğretimini zaman içerisinde farklı ülkelerden gelen kişilerin talebiyle genişlettiklerini ifade eden Ağırakça, şunları kaydetti: "Arap coğrafyasından sonra bize ilk olarak Etiyopya ve Somali'den Türkçe öğrenme talebi geldi. Önce birkaç öğrenci geliyordu. 4-5 öğrenciden sonra sayılar 30, 40, 90, 100'e çıkmaya başladı. Çünkü diaspora kendi içinde çok entegreli. Sosyal medyadaki bir çalışmayı hemen hemen herkes duyabiliyor. Fatih'te, çok kozmopolit ve merkezi bir noktadayız. Bu destinasyondan kaynaklı Afrikalılardan çok ciddi bir talep geldi. Fransızca konuşan bir kitleydi bunlar. Togolu, Beninli öğrencilerimiz oldu. Endonezyalı bir öğrencimiz vardı, onunla bir çalışmak yaptık. Yaklaşık 140 Endonezyalı öğrenci getirmeye vesile oldu. 2022 yılında ortalama 10 bin öğrenciye eğitim verdik. Latin Amerika'ya özellikle online eğitimler veriyoruz. Online eğitimlerle beraber coğrafyalarımızın çeşitliliği de arttı."
Bazı sınıflarda 16 ülkeden öğrenci bulunduğunu aktaran Ağırakça, şöyle devam etti: "Çok farklı kültürler bir sınıfın içinde. Öğretmenlerimiz, İngilizce, Fransızca ve Arapça gibi aracı dil kullanmadan Türkçe öğretmeye çalışıyor. Çok zor bir iş. Hepimiz Türkçe biliyoruz, Türkçemiz ana dilimiz ama bir eğitimi olmadan öğretmesi çok zor. Dil eğitimi verirken Türk kültürüyle yoğurarak vermek gerekiyor. Kültür ögelerini sunmak gerekiyor. Bu nedenle öğretmenlerimiz bir Türk aile ortamını, Türk düğününü göstermeye çalışır." Türkçeyi yaşayarak öğretmek gibi bir yöntem belirlediklerini de aktaran Ağırakça, yüksek öğretim politikalarına yönelik çalışmalar yapılması gerektiğini vurgulayarak sözlerini şöyle tamamladı: "Yabancılara Türkçe öğretmenliği müstakil bir bölüm olmalı. Lisans üstü çalışmalarda görüyoruz ama lisansa yansıyan bir çalışma yok. Türk dili edebiyatı ya da Türkçe öğretmenliği mezunlarımızın yeterli olmadığı anlar olabiliyor. Gramer endeksli bir dil öğretimi bugün artık dünyada geçerliliğini yitirdi. 4 temel beceriye (okuma, yazma, konuşma ve anlama) etkileşimli bir şekilde bunu öğretebilen dil metotları geliştirmemiz lazım. Türkçe öğretiminde ülke olarak yeniyiz." AA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.