Türkiye bir bal cenneti
Türkiye Arı Yetiştiricileri Merkez Birliği Başkanı Ziya Şahin, Türkiye’nin bir bal cenneti olduğunu belirterek, “Ballarımızın kimliklendirmesinin yapılması lazım. Biz tüketicilerimizinde sesi ve kulağı olduğumuz için onlarla entegre projeler yapıp, her balımızın insan sağlığına katkılarını Ar-Ge çalışmalarıyla zenginleştirmemiz lazım” dedi






Türkiye'nin balları dünyanın en kaliteli balları
Türkiye'nin kalite bakımından bir bal cenneti olduğunu ve bu nedenle balların kimliklendirilmesi gerektiğini sözlerine ekleyen Şahin, "Türkiye bal cennetidir. Türkiye'nin bütün balları dünyanın en kaliteli ballarıdır. Biz o bal, bu bal diye ayırmıyoruz dünyaya bakıyoruz. Eğer iller bazında bakarsak bir adım ileriye gidemeyiz. Biz adım adım değil koşarak gitmek istiyoruz. Dolayısıyla ballarımızın kimliklendirmesinin yapılması lazım. Biz tüketicilerimizin de sesi ve kulağı olduğumuz için onlarla entegre projeler yapıp, her balımızın insan sağlığına katkılarını Ar-Ge çalışmalarıyla zenginleştirmemiz lazım. Sokağa çıkıp bağırıp çağırırsınız eline bir şey geçmez ama elinizde bilimsel raporlar olduğunda bütün dünya sizi dikkate alır. Biz bütün dünyanın bizi dikkate almasını istiyoruz. Dünyaya sattığımız çam balını kimliklendirdik. Bakanlığımız ile birlikte proje yaptık ve kodekse giriyor şuanda. Bütün ballar kimliklendirilebilinir" şeklinde konuştu. Arının ürettiği bütün ürünlerin dünyaya açılabilmesi için bilimsel Ar-Ge çalışmalarıyla sertifikalandırılması gerektiğine değinen Şahin, "Sertifikalı apiterapik ürünler dediğimiz arı sütü, polen, bal, arı zehri gibi ürünlerin üretilmesi için projeyi hayata soktuk ve bakanlığa verdik. Hayvancılık genel müdürlüğü inşallah 2020 yılında bunu uygulayacak. Biz bu tür ürünleri üretenlerin sertifikalandırılmasını istiyoruz. Dünyaya öyle açılabilirsiniz" ifadelerini kullandı. İHA















































































