Türkiye'deki Suriyeli 10 çocuktan 4'ü eğitim almıyor
Brüksel'de online gerçekleşen 'Mülteci Çocuklar ve Eğitim: Daha İyi Bir Gelecek için Kapsayıcılık ve İyileştirme' toplantısında konuşan Türkiye AB Daimi Temsilcisi Büyükelçi Bozay, Türkiye'deki 1.2 milyon Suriyeli çocuktan yüzde 62'sinin eğitime erişebildiğini açıkladı. Bu durum yaklaşık 500 bin Suriyeli çocuğun hiçbir eğitim alamadığını gösteriyor
03.02.2021 16:28:00





Avrupa Parlamentosu AB-Türkiye Dostluk Grubu ile Sığınmacılar ve Göçmenlerle Dayanışma Derneği (SGDD-ASAM) Brüksel Temsilciliği'nin düzenlediği "Mülteci Çocuklar ve Eğitim: Daha İyi Bir Gelecek için Kapsayıcılık ve İyileştirme" toplantısı, 2 bin 500'den fazla kişinin katılımıyla gerçekleşti. Avrupa Birliği nezdinde Türkiye Cumhuriyeti Daimi Temsilcisi Büyükelçi Mehmet Kemal Bozay, Türkiye'de yaşayan Suriyelilerin yüzde 60'ının çocuklardan oluştuğuna, 5-17 yaş arasında olan 1.2 milyon Suriyeli çocuğun yüzde 62'sinin eğitime erişimi olduğuna dikkat çekti. Büyükelçi Bozay, çocukların dünyanın geleceği olduğunu ve onlara iyi bir gelecek sunmanın herkesin görevi olduğunu belirterek, Suriyeli çocukların eğitime erişimlerinin artırılması için AB ve uluslararası kuruluşlarla işbirliği içerisinde çalıştıklarını söyledi.
Göç sorunu için iş birliği şart
Avrupa Parlamentosu AB-Türkiye Dostluk Grubu'nun karşılıklı anlayış ve dostluğu ilerleteceğini belirten AB-Türkiye Dostluk Grubu Başkanı Ryszard Czarnecki ise göç konusunun tek bir ülkenin çabalarıyla aşılamayacağını ve uluslararası iş birliğinin gelişmesi gerektiğini söyledi. Czarnecki, "Covid-19 mülteci çocukları olumsuz etkiledi fakat virüse karşı alınan önlemler çocukların eğitim olanaklarını engellememeli. Üretken ve ilgi çekici alternatif yöntemlerle birlikte uzaktan eğitime erişim çocukların eğitimden kopmaması için çok önemli. SGDD-ASAM mülteci çocuklar için kapsamlı çalışmalar yürütüyor. Umuyorum ki bu çevrim içi toplantı ileriye dönük daha verimli ve etkili projeler oluşturur" dedi.
Hem sağlık hem de eğitim krizi
Toplantının ikinci bölümünde ise mülteci çocukların eğitim hakkına erişimi ve bu alandaki çalışmalar, Covid-19 pandemisinin getirdiği ilave zorluklar, kapsayıcı eğitim politikalarının önemi başlıkları ele alındı. Toplantının bir diğer katılımcısı olan UNICEF Türkiye Eğitim Şefi Brenda Haiplik, pandemi sürecinin bir sağlık krizi olması ile birlikte aynı zamanda büyük bir öğrenim krizi olduğunu vurguladı. Covid-19 pandemisi sürecinde çocuk işçiliğinin artma eğilimi gösterdiğini söyleyen Dr. Haiplik, UNICEF'in pandemi günlerinde öğrencilerin ve öğretmenlerin duygusal iyilik hallerini geliştirmeye yoğunlaştığını belirtti. Haiplik, "UNICEF Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı ile birlikte çalışarak EBA uzaktan eğitim platformuna erişim sağlayabilmeleri için öğretmen ve öğrencilere gerekli destekleri sağlamaya çalıştı. Bu dönemde MEB ve UNICEF, eğitim sektörü partnerleri ile birlikte 'Okulda-Evde! Eğitim Her Zaman Her Yerde' adında ulusal çapta yaygınlaşan bir okula dönüş kampanyası başlattı. Yapmaya çalıştığımız her şey çocukları güvende tutmak ve şartlar ne olursa olsun eğitimlerine devam etmelerini sağlamaktır" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.