İhracatın büyük bölümü Almanya'ya yapılırken, toplam hazır giyim ve konfeksiyon ihracatının yüzde 8.7 arttığı bu dönemde kot pantolon ihracatındaki artış yüzde 50'yi aştı.TİM'in verilerine göre, Türkiye'nin hazır giyim ve konfeksiyon ihracatında Çin faktörü ve Türk parasının değerlenmesiyle de yaşamaya başladığı sorunlara rağmen, demin ihracatçıları önceki yıllarda yakaladıkları ihracat ivmesini bu yıl da sürdürüyor.Geçen yılın ilk altı aylık döneminde 466.2 milyon dolar olan Türkiye'nin kot pantolonu ihracatı bu yıl aynı dönemde yüzde 51 oranında artarak 705.3 milyon dolara kadar yükseldi. Aynı dönemde kot pantolon ihracatının da içerisinde yer aldığı dokuma konfeksiyon ürünleri ihracatı ise yüzde 13 artarak 2 milyar 473 milyon dolara çıktı.Dokuma konfeksiyon ihracatında yaşanan 285 milyon dolarlık artışın tek başına 239 milyon dolarlık kısmı kot pantolon ihracatındaki artıştan kaynaklandı.Kot pantolon ihracatının toplam dokuma ve konfeksiyon ihracatı içerisinde 2003 yılında yüzde 17, geçen yılın ilk altı ayında yüzde 21 olan payı bu yıl ise yüzde 29'a kadar yükseldi.En fazla ihracat Almanya'yaTürk kot pantolon üreticileri bu dönemde en fazla ihracatı 144.9 milyon dolarla Almanya'ya yaptılar. İngiltere ise 97.8 milyon dolarlık ihracatla ikinci sırada yer alırken, Hollanda 59.6 milyon dolarla üçüncü oldu. Almanya'ya yüzde 28 ve İngiltere'ye yüzde 18 oranında ihracat artışı sağlanırken, Hollanda'ya yapılan ihracataki büyüme yüzde 88'i buldu. Türkiye İspanya'ya kot pantolon ihracatını yüzde 74 artırarak 41.8 milyon, ABD'ye ihracatını yüzde 34, Danimarka'ya ise yüzde 47 artırarak 40.4'er milyon dolara çıkardı.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.