Türkiye’nin en etkin 50 CMO’su açıklandı
Günümüzün hızla değişen dünyasında sınırlar muğlaklaşıyor





Alışılageldik stratejilerin yıkıldığı pazarlama dünyasında oyunun kuralları yeniden yazılıyor. Sürdürülebilir büyümenin giderek zorlaştığı global ekonomide markaların fiziksel sınırları aşarak tüm kanallarda yatırım getirisini arttırmasında CMO'lara şüphesiz büyük iş düşüyor.
CMO, Chief Marketing Officer yani pazarlama müdürü demek aslında. Yönetim kademelerindeki dinamiklerin değişmesi ile kurumların büyüme stratejilerinin kilit noktasında konumlanan CMO'lar, Fortune Türkiye ve DataExpert iş birliği ile yapılan En Etkin 50 CMO araştırması ile mercek altına alındı. Türkiye'nin en büyük şirketlerindeki çalışmalarıyla araştırmaya katılan CMO'ların ortalama tecrübe süresi 15 yıl, bulundukları pozisyondaki çalışma süreleri ise 7 yıl olarak tespit edildi.
Çalışmalarını ortalama 30 kişilik ekiplerle sürdüren CMO'ların yüzde 42'sini kadınlar oluşturuyor. Pazarlama şirketlerinde görev alan CMO'lar arasında 2 bin kişilik ekip yöneten CMO'lar da bulunuyor. Türkiye ekonomisine önemli katkıları bulunan şirketlerde görev alan CMO'lar, bu şirketlerdeki total bütçenin ortalama yüzde 20'sini yönetiyor.
CMO'ların yaptıkları çalışmalarda dijitale ayırdıkları bütçe ise ortalama yüzde 40'ı buluyor. Diğer dikkat çekici gösterge ise En Etkin 50 CMO'nun yüzde 54'ünün Türk markalarda görev alıyor olması.
En Etkin 50 CMO listesinde Türk Hava Yolları, Vodafone, Mavi, Garanti BBVA, Coca-Cola, Reckitt Benckiser gibi ulusal ve uluslararası pek çok şirketin başarılı isimleri bulunuyor.
İBRAHİM ETHEM YIĞ