Uçağın burnunu kaldıramadılar!
157 yolcu ve mürettebatıyla, 10 Mart'ta düşen Etiyopya Havayollarına ait yolcu uçağının son anlarında neler yaşandığına dair ayrıntılar ortaya çıkmaya başladı
31.03.2019 00:00:00





157 yolcu ve mürettebatıyla, 10 Mart'ta düşen Etiyopya Havayollarına ait yolcu uçağının son anlarında neler yaşandığına dair ayrıntılar ortaya çıkmaya başladı.
Kazadan, uçağın kanatlarının yeterli kaldırma kuvvetini sağlayamayacak kadar hızının azalması veya kanatlardaki hava akımının bozulması durumunda ortaya çıkan 'stall' durumunu engellemek için Boeing 737 Max modeli uçağa konulan sistem sorumlu tutulmuştu. Havalandıktan kısa süre sonra, sadece 137 metre yükseklikte uçağın burnu aşağı dalmaya başladı. Wall Street Journal'ın haberine göre, telsiz bağlantısı kesilmeden hemen önce pilotlardan biri diğerine "Burnu kaldır! Burnu kaldır!" diye seslendi.
Soruşturmaya yakın kaynaklarla konuşulduğunu belirten gazete, elde edilen bilgilerin 'uçuş ekibini kısa sürede felç eden feci bir hata resmi ortaya koyduğunu' yazdı.
Etiyopyalı ve ABD'li ekiplerin araştırmasından geçen hafta sızan bilgiler, stall engelleme sisteminin uçak düştüğünde aktif olduğunu gösteriyordu. Aynı sistem, geçen Ekim'de Endonezya'da düşen Lion Air uçağındaki kazada da rol oynamıştı. Yine Boeing 737 Max tipi olan uçak başkent Cakarta'dan kalktıktan kısa süre sonra düşmüş ve uçaktaki 189 kişinin hepsi hayatını kaybetmişti. Lion Air pilotları, uçak düşmeden önce uçağı rotasına koymak için 26 kez mücadele etmişti. HABER MERKEZİ
Kazadan, uçağın kanatlarının yeterli kaldırma kuvvetini sağlayamayacak kadar hızının azalması veya kanatlardaki hava akımının bozulması durumunda ortaya çıkan 'stall' durumunu engellemek için Boeing 737 Max modeli uçağa konulan sistem sorumlu tutulmuştu. Havalandıktan kısa süre sonra, sadece 137 metre yükseklikte uçağın burnu aşağı dalmaya başladı. Wall Street Journal'ın haberine göre, telsiz bağlantısı kesilmeden hemen önce pilotlardan biri diğerine "Burnu kaldır! Burnu kaldır!" diye seslendi.
Soruşturmaya yakın kaynaklarla konuşulduğunu belirten gazete, elde edilen bilgilerin 'uçuş ekibini kısa sürede felç eden feci bir hata resmi ortaya koyduğunu' yazdı.
Etiyopyalı ve ABD'li ekiplerin araştırmasından geçen hafta sızan bilgiler, stall engelleme sisteminin uçak düştüğünde aktif olduğunu gösteriyordu. Aynı sistem, geçen Ekim'de Endonezya'da düşen Lion Air uçağındaki kazada da rol oynamıştı. Yine Boeing 737 Max tipi olan uçak başkent Cakarta'dan kalktıktan kısa süre sonra düşmüş ve uçaktaki 189 kişinin hepsi hayatını kaybetmişti. Lion Air pilotları, uçak düşmeden önce uçağı rotasına koymak için 26 kez mücadele etmişti. HABER MERKEZİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.