Uzmanlar "Gebelik zehirlenmesi hakkında uyarıyor"
Op.Dr. Semra sarı Yıldız, tıbbi adı ile preeklampsi olan gebelik zehirlenmesinin genellikle kan basıncı normal olan kadınlarda 20 haftalık hamilelikten sonra başladığını ve doğumdan kısa bir süre sonra düzeldiğini belirterek, uyarılarda bulundu






"Aile öyküsünde gebelik zehirlenmesi olanlar , kronik hipertansiyon hastaları , ilk gebelik , ikiz ya da üçüz gebelikler , önceki gebeliğinde hipertansiyonu olan anneler , gebelikte gebelik şekeri, gizli şeker çıkan anne adayları , kronik böbrek hastası olan anneler , dört ve üzerinde doğum yapan annelerve obez anne adayları gebelik zehirlenmelerine karşı riskli gruptadırlar" ifadelerini kullandı.
"Tedavi edilmezse preeklampsi hem siz hem de bebeğiniz için ciddi, hatta ölümcül komplikasyonlara sebep olabilir.Gebelik zehirlenmesinin tek tedavisi, bebeğin doğurtulmasıdır.Hafifpreeklampsi durumunda bile anne ve bebek çok yakın takibe alınır, kan değerleri takip edilirken tansiyon düşürülür. Doktor, bebeğin dış ortamda yaşayabileceği kanaatine varınca ve belirtiler ağırlaşınca doğum geciktirilmeden yapılır" ifadelerini kullandı.











































































