logo
27 TEMMUZ 2025

Vatandaş dışarıda yemek yiyemiyor

Araştırmaya göre tüketicilerin 10 kişiden 8’i gıdayı gezerek, görerek ve seçerek almak istiyor. Her 4 kişiden 1’i alışveriş yaparken ürünün yerli olmasına dikkat ediyor, evde yemek yemeyi daha sağlıklı ve güvenli bulanların oranı ise yüzde 60

16.03.2022 16:00:00
Vatandaş dışarıda yemek yiyemiyor
Vatandaş dışarıda yemek yiyemiyor
Metro Türkiye, KONDA iş birliği ile gerçekleştirdiği '2022 Yeme-İçme Araştırması'nın sonuçlarını açıkladı. Tüketicilerin tutum ve davranışlarını paylaşarak yeme içme sektörüne yol göstermeyi ve kamuoyunu aydınlatmayı amaçlayan Metro Türkiye, araştırmada; alışveriş tercihlerini, sağlıklı beslenme eğilimini ve evde ve restorandaki yeme içme alışkanlıklarını detaylı bir şekilde mercek altına alıyor. Daha önce ilk olarak 2017'de gerçekleştirilen araştırmanın bu yıl ki sonuçlarına göre, Türkiye'de yeme içme alışkanlıklarında ve alışveriş tercihlerinde özellikle kentleşme ile birlikte önemli değişimler gerçekleştiği görülüyor. 31 ilden 2 bin 725 kişinin katılımı ile 8-9 Ekim 2021 tarihlerinde gerçekleştirilen 'Yeme İçme Araştırması'nın sonuçlarına göre; her 3 kişiden 1'i, hayat tarzını "modern" olarak ifade ediyor. 2017 sonuçlarına kıyasla hayat tarzını "modern" olarak tanımlayanların oranı yüzde 22 artmış bulunuyor. Modernleşmenin de getirdiği pratiklik ve kolaylık ihtiyacı ise tüketicilerin hem alışveriş deneyiminde hem de yeme içme davranışlarında aradığı bir gerçek haline dönüşüyor.


Alışveriş tercihi görerek alma noktasında


Pandemi ile birlikte her ne kadar internet üzerinden alışveriş yapma oranı artsa da hala 10 kişiden 8'inin gıdayı gezerek, görerek, seçerek alma arzusunda olduğu görülüyor. Araştırmada, 'İnternetten gıda alışverişi yapmıyorum' diyenlerin oranı yüzde 82 olurken, müşteriler en çok meyve-sebze, balık ve eti seçerek ve görerek alma eğiliminde. Öte yandan alışverişin Türk toplumunda bir sosyalleşme aracı olarak görüldüğü de dikkat çekiyor. Hane içindeki çocuk sayısının azalması ile birlikte hanelerdeki kişi sayısı azalıyor fakat aile olarak alışverişe gitme oranında yüzde 50 artış gözlemleniyor. Aileler alışverişe gitmeyi artık beraber sosyalleşebilecekleri bir deneyim ve aktivite olarak görüyor. Araştırmaya göre, tüketicilerin yerel ve yöresel ürünlere gösterdiği talep giderek artarken, market markalı ürünlere de talep oldukça yüksek. Gıda alışverişinde ürünlerin uygun fiyatlı olmasına dikkat edilme oranı yüzde 86 ile ilk sırada gelirken; yöresel ürün almaya gayret edenlerin oranı yüzde 51, market markalı ürün alanların oranı ise yüzde 42 şeklinde. Her 4 kişiden 1'i ise alışveriş yaparken ürünün yerli olmasına dikkat ediyor. Organik sertifikalı olmasına dikkat edenlerin oranı yüzde 23 iken; hayvansal gıdalarla üretim koşullarına dikkat edenlerin oranı yüzde 18, ürünün çevreye zarar verip vermediğine dikkat edenlerin oranı ise yüzde 14. 


Evde yemek daha sağlıklı bulunuyor


Araştırmaya göre evde yemek yemeyi daha sağlıklı ve güvenli buluyorum diyenlerin oranı yüzde 60. Buna göre sağlıklı ve güvenli beslenme arayışı nedeniyle evde yemek tercihinde bir artışın olmadığı ve dışarıda yeme içme konusunda sağlık ve güvenlik endişesinin pandemi öncesine göre değişiklik göstermediği söylenebilir. Bu bulgular ışığında, restoranların önümüzdeki dönemde tabaklarında sundukları gıdaların sağlıklı ve güvenli olduğunu tüketiciye daha fazla anlatma ihtiyacı olduğu ortaya çıkıyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
'Apo, PKK figüran. Senaryoyu ABD yazdı'
Prof. Dr. Haydar Baş öngörüsü yine sosyal medyayı sallıyor
Ebediyete uğurlandı
Sıcakta eğitim kurbanı olan askerlere veda
Daha sıcak olacak
Tropikal gece sıcakları geliyor
Numan Kurtulmuş tarih verdi
O komisyon Ağustos başında kuruluyor
Antalya turist rekoru kırdı
Tüm zamanların üzerine çıktı
İsrail artık açlıktan öldürüyor
Gazze'de 85'i çocuk 127 Müslüman daha açlıktan öldü
İsrail katliam sahasına kimseyi sokmuyor
Gazze’ye yardım götüren Hanzala gemisine müdahale etti
Tablo çok acı
İşte Bursa'da yanan bölge
Bursa'daki orman yangını şehir merkezinden böyle görüntülendi
Şimdi de Bursa
Orman yangını rekoru
Bahçeli açılım komisyonu üyelerini açıkladı
'YPG/PYD'nin süreci ağırdan alması çirkeflik'
İşte son sayı
Gazze'de açlıktan ölenlerin sayısı hızla artıyor
Türkiye sıcak hava dalgasının merkezinde
Dünyada bu yaz sıcaklık rekorları alt üst!
Aç karnına zulmü belgeliyorlar
Gazze'deki meslektaşlarımız da aç kaldı
Yağ fiyatları fırlayacak mı?
Aşırı sıcaklar ayçiçeğini vurdu
'Apo, PKK figüran. Senaryoyu ABD yazdı'
Prof. Dr. Haydar Baş öngörüsü yine sosyal medyayı sallıyor
Ebediyete uğurlandı
Sıcakta eğitim kurbanı olan askerlere veda
Daha sıcak olacak
Tropikal gece sıcakları geliyor
Numan Kurtulmuş tarih verdi
O komisyon Ağustos başında kuruluyor
Antalya turist rekoru kırdı
Tüm zamanların üzerine çıktı
İsrail artık açlıktan öldürüyor
Gazze'de 85'i çocuk 127 Müslüman daha açlıktan öldü
İsrail katliam sahasına kimseyi sokmuyor
Gazze’ye yardım götüren Hanzala gemisine müdahale etti
Tablo çok acı
İşte Bursa'da yanan bölge
Bursa'daki orman yangını şehir merkezinden böyle görüntülendi
Şimdi de Bursa
Orman yangını rekoru
Bahçeli açılım komisyonu üyelerini açıkladı
'YPG/PYD'nin süreci ağırdan alması çirkeflik'
İşte son sayı
Gazze'de açlıktan ölenlerin sayısı hızla artıyor
Türkiye sıcak hava dalgasının merkezinde
Dünyada bu yaz sıcaklık rekorları alt üst!
Aç karnına zulmü belgeliyorlar
Gazze'deki meslektaşlarımız da aç kaldı
Yağ fiyatları fırlayacak mı?
Aşırı sıcaklar ayçiçeğini vurdu
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.