Vatandaşın başı bankalarla dertte
Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER), Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunun (BDDK) 3 Ekim'de yürürlüğe giren "Finansal Tüketicilerden Alınacak Ücretlere İlişkin Usul ve Esaslar Yönetmeliği"nin tahsis, hesap işletim, nakit avans çekim ücretleri gibi
21.11.2014 00:00:00
Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER), Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunun (BDDK) 3 Ekim'de yürürlüğe giren "Finansal Tüketicilerden Alınacak Ücretlere İlişkin Usul ve Esaslar Yönetmeliği"nin tahsis, hesap işletim, nakit avans çekim ücretleri gibi yasal hale gelen bazı bedellerin alınmasıyla ilgili maddelerinin iptali için Danıştayda dava açacak. Derneğin Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu yaptığı açıklamada, üreticilerin yıllardır bankalar tarafından mağdur edildiğini, BDDK'dan onları koruyacak bir yönetmelik beklenirken istismara yasal zemin hazırlayan bir düzenlemeyle karşılaşıldığını savundu. Söz konusu yönetmeliğin, bankaların tüketicilerden bazı kalemlerde ücret almasına yasal kılıf hazırladığını öne süren Ağaoğlu, şöyle devam etti: "Yönetmelikle tahsis ücreti, hesap işletim ücreti gibi milyonlarca tüketicinin mağduriyetine yol açan bir kısım bedellere yasal kılıf hazırlanmıştır. Avukatlarımız, yönetmeliğin her satırını incelemiş, tüketici aleyhine maddelerinin iptali için Danıştayda dava açılmasına karar verilmiştir. Bu yönetmelikte dosya masrafı, 'kredi tahsis ücreti' adıyla yasal kılınmaktadır. Dosya masrafı isim değiştirmiş ve 'kredi tahsis ücreti' olmuştur. Oysa Tüketici Kanunu, tüketicilere sunulan ürün ve hizmetlerin tüm vergiler de dahil olarak nihai fiyatının bildirilmesini zorunlu kılmaktadır." HABER MERKEZİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.