Verem hala tehlikeli bir hastalık
Türkiye Ulusal Verem Savaşı Dernekleri Federasyonu 2. Başkanı Prof. Dr. Zeki Kılıçaslan, veremin tüm dünyada ve Türkiye'de önemli bir halk sağlığı sorunu olmaya devam ettiğini ifade ederek, ''Veremden tek bir ölümün olmadığı bir dünya ve Türkiye istiyo
Veremle mücadelede belirlenen hedefi yakalamak için halen var olan bazı sorunları aşmak ve çok daha gelişmiş mücadele araçlarını devreye sokmak gerektiğini vurgulayan Prof. Dr. Kılıçaslan, şöyle devam etti: ''Ülkemizde uygulanan Sağlıkta Dönüşüm Programı, bazı yönlerden verem mücadelesi açısından ek riskleri gündeme taşımaktadır. Önceden bağımsız Verem Savaşı Daire Başkanlığı içinde yürütülen verem mücadelesi, yeni merkez yapılanmada Türkiye Halk Sağlığı Kurumu içinde Tüberküloz Daire Başkanlığı olarak yer almaktadır. Bu yeni yapılanmada gerek imkanlar gerekse yerine getirilmesi gereken merkez planlama, eğitim, kontrol, ilaç alımı ve dağıtımı gibi işlevler açısından en küçük bir kayba izin verilmemelidir. Kamu Hastane Birlikleri çatısında yeniden yapılanan kamu hastanelerinin yöneticilerinin önüne konulan mali performans hedefleri şimdiden verem mücadelesine zarar vermeye başlamıştır. Veremli hastaya bakan hastane ve sağlık çalışanları adeta cezalandırılmaktadır. Ülkemizdeki tüm tüberküloz hastalarının üçte birinin yanı sıra yılda 5 bine yakın hastanın ortaya çıktığı İstanbul'da bu hastaları kabul eden 2 büyük göğüs hastanesinde, tüberkülozlu hastalara
ayrılan yatak sayısı toplam 30-40 gibi rakamlara düşmüştür. Bulaşıcı hastalıklar için özel bir düzenleme yoluyla bu önemli riskin bir an önce ortadan kaldırılması gerekmektedir.'' (İHA)















































































