Vodafone enflasyonun altında büyüdü
Vodafone Türkiye, 2018-19 mali yılı servis gelirlerini, geçen yıla göre yüzde 14.3 artırarak 10.5 milyar TL’ye çıkardı. Oysa aynı dönemde enflasyon yaklaşık yüzde 20 olarak gerçekleşti. Böylece şirketin büyümesi enflasyon oranının altında kalmış oldu
14.05.2019 00:00:00





Vodafone Türkiye, Nisan 2018-Mart 2019 arası dönemi kapsayan mali yılı sonuçlarını açıkladı. 31 Mart 2019 sonu itibariyle son bir yılda 1.5 milyar TL yatırım yapan şirket, 2018-19 mali yılı servis gelirlerini, geçen yıla göre yüzde 14.3 artırarak 10.5 milyar TL'ye çıkardı. Böylece şirket son 9 yıldır kesintisiz olarak çift haneli istikrarlı büyümesine devam etti.
Şirketin Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr'ı (FAVÖK) yüzde 19.2 artış ile yaklaşık 3.3 milyar TL'ye ulaşırken, bu dönemde operasyonel faaliyetlerden elde edilen nakit akış ise 1.9 milyar TL olarak gerçekleşti.
Vodafone Türkiye, net kârını ise açıklamadı ancak Yeni Mesaj'ın sektör temsilcilerinden aldığı bilgiye göre şirket geçen yılki mali dönemi zararla kapattı.
Şirketin Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr'ı (FAVÖK) yüzde 19.2 artış ile yaklaşık 3.3 milyar TL'ye ulaşırken, bu dönemde operasyonel faaliyetlerden elde edilen nakit akış ise 1.9 milyar TL olarak gerçekleşti.
Vodafone Türkiye, net kârını ise açıklamadı ancak Yeni Mesaj'ın sektör temsilcilerinden aldığı bilgiye göre şirket geçen yılki mali dönemi zararla kapattı.
15.3 milyon 4.5G abonesi
Vodafone Türkiye'nin mobil abone sayısı 2018-19 mali yıl sonu itibariyle 23.7 milyon olurken, M2M (makineden makineye) dahil toplam mobil abone sayısı ise 25.2 milyona ulaştı. Şirketin 4.5G abone sayısı da yılsonu itibariyle 15.3 milyona ulaştı.
Türkiye'nin 81 ilinde 16 bini aşkın 4.5G iletişim noktası ile hizmet veren Vodafone Türkiye böylece 4.5G'de en geniş kapsamaya sahip operatör olmayı sürdürdü. Şirket faturalı abone sayısını ise yaklaşık 1.4 milyon artış ile 13.4 milyona çıkarırken, şirketin toplam bazının yüzde 56.8'ini faturalı aboneler oluşturdu.
2018-19 mali yıl sonuçlarını değerlendiren Vodafone Türkiye CEO'su Colman Deegan, "Vodafone olarak hedefimiz, sadece bağlantı sağlayan bir operatör olmaktan çıkıp bir dijital teknoloji şirketine dönüşmek. Hem çalışanlarımız hem de müşterilerimiz nezdinde daha dijital, daha çevik, daha hızlı ve daha basit bir şirket olmayı hedefliyoruz" dedi. RECEP BAHAR
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.