Yerli maden için ucuz enerji şart
İDDMİB Başkanı Tahsin Öztiryaki; Türkiye'nin paslanmaz çelikte yüzde 100, bakırda yüzde 80, alüminyumda ise yüzde 92 oranında dışa bağımlı olduğuna işaret ederek, "Hammadde üretiminde enerji maliyetleri aşağı çekilirse, yerli üretim artar" dedi
14.03.2019 00:00:00





RECEP BAHAR/İSTANBUL
Geçtiğimiz yılı yüzde 18.8'lik artış ve 8.2 milyar dolar ihracatla tamamlayan İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB), 2019 için hedefini 10 milyar dolar olarak belirledi.
İDDMİB Başkanı Tahsin Öztiryaki, İstanbul'da sektör temsilcileriyle düzenlediği basın toplantısında, bu yıl ihracatta Hindistan, Meksika, Çin ve Rusya'nın yanı sıra ABD ve Afrika'ya da özel bir önem vereceklerini belirtti.
Afrika'da yeni bir hayatın kurulduğunu ve Türk ihracatçı olarak bu pazarda mutlaka yer almaları gerektiğine işaret eden Öztiryaki, "Afrika'da kaliteli ürünleri değerine satan bir algımız var. Bölgedeki algımızı değerlendirip Nijerya'dan Kenya'ya uzanan Doğu-Batı aksında büyümeyi hedefliyoruz" diye konuştu.
Avrupa en önemli pazar
Sektörün en önemli ihracat pazarının Avrupa Birliği ülkeleri olduğunu ve en çok ihracatın Almanya'ya yapıldığını söyleyen Öztiryaki, Çin başta olmak üzere Avrupa ülkelerinin de etkili olduğu Afrika pazarında Türkiye olarak yerimizi bir an önce almamız gerektiğini söyledi.
ABD pazarında da fırsat olduğunu kaydeden Öztirryaki, bu pazarda etkinliklerini artıracaklarını dile getirerek, "ABD'de mutfak sektörünün 40 milyar dolarlık ithalatı var. Çin ile yaşanan ticaret savaşlarında ABD'nin B planında Türkiye vardır. ABD'de insanlarda Türk ürünlerine yönelik algı oluşturmamız gerekiyor. Çin menşeli ürünler alıyorlar, o algı oluşmuş durumda. New York'ta, San Francisco'da, Chicago'da, Los Angeles'ta ve Miami'de Türk mutfak ürünleri ile Amerikalıları ve şefleri buluşturacak organizasyonlar yapacağız. Sosyal medyada etkili insanlarla iş birliği yapacağız, bloggerlar ile çalışacağız ve Türk ürünlerinin bilinirliğini artıracağız" diye konuştu.
Metal üretimi artırılmalı
Öztiryaki, Yeni Mesaj'ın sorusu üzerine, Türkiye'nin paslanmaz çelikte yüzde 100, bakırda yüzde 80, alüminyumda ise yüzde 92 oranında dışa bağımlı olduğuna işaret ederek, "Hammadde üretiminde pozitif ayrımcılık yapılarak enerji maliyetleri aşağı çekilirse, sektör harekete geçer ve yerli üretim artar. Bunlar stratejik önemi olan işler" dedi.
Öztiryaki, Türkiye'nin stratejik ürünler olan bakır, çinko, alüminyum ve paslanmaz çelikte mutlaka hammadde deposu kurması gerektiğinin altını çizdi.
İhracatı artıracak projeler
İDDMİB; alüminyum, bakır, mutfak eşyaları, endüstriyel mutfak, yapı malzemeleri, bağlantı elemanları kilitler ve el aletleri, döküm, kaynak ve ambalaj olmak üzere 9 ayrı alt sektörün çatı birliği konumunda bulunuyor.
Öztiryaki, sektörel elçi oluşturmaya yönelik bir projeleri olduğunu ifade ederek, bu elçilerin dünyanın çeşitli yerlerindeki ticaret müşavirlerinin ve ataşelerinin yanlarında olabileceğini belirtti.
Öztiryaki, ülkemizde 125 bin yabancı öğrencinin eğitim gördüğünü hatırlatarak, "Bu öğrenciler eğitimleri bittikten sonra ülkelerine dönüyor. Bunlara iki yıllık çalışma izni verilmeli. Bunların döndüklerinde ülkemiz ve ürünlerimiz hakkında çalışmalar yapmalarını istiyoruz" dedi.
Türkiye'nin 100 milyar dolarlık ara mamul ithal ettiğini kaydeden Öztiryaki, "İhracat artışının yanında cari açığı azaltmanın diğer bir yolu ise özellikle üretimde girdi olarak kullanılan ara mamullerin ithalatının azaltılmasını sağlayacak önlemler almak" dedi.
Geçtiğimiz yılı yüzde 18.8'lik artış ve 8.2 milyar dolar ihracatla tamamlayan İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB), 2019 için hedefini 10 milyar dolar olarak belirledi.
İDDMİB Başkanı Tahsin Öztiryaki, İstanbul'da sektör temsilcileriyle düzenlediği basın toplantısında, bu yıl ihracatta Hindistan, Meksika, Çin ve Rusya'nın yanı sıra ABD ve Afrika'ya da özel bir önem vereceklerini belirtti.
Afrika'da yeni bir hayatın kurulduğunu ve Türk ihracatçı olarak bu pazarda mutlaka yer almaları gerektiğine işaret eden Öztiryaki, "Afrika'da kaliteli ürünleri değerine satan bir algımız var. Bölgedeki algımızı değerlendirip Nijerya'dan Kenya'ya uzanan Doğu-Batı aksında büyümeyi hedefliyoruz" diye konuştu.
Avrupa en önemli pazar
Sektörün en önemli ihracat pazarının Avrupa Birliği ülkeleri olduğunu ve en çok ihracatın Almanya'ya yapıldığını söyleyen Öztiryaki, Çin başta olmak üzere Avrupa ülkelerinin de etkili olduğu Afrika pazarında Türkiye olarak yerimizi bir an önce almamız gerektiğini söyledi.
ABD pazarında da fırsat olduğunu kaydeden Öztirryaki, bu pazarda etkinliklerini artıracaklarını dile getirerek, "ABD'de mutfak sektörünün 40 milyar dolarlık ithalatı var. Çin ile yaşanan ticaret savaşlarında ABD'nin B planında Türkiye vardır. ABD'de insanlarda Türk ürünlerine yönelik algı oluşturmamız gerekiyor. Çin menşeli ürünler alıyorlar, o algı oluşmuş durumda. New York'ta, San Francisco'da, Chicago'da, Los Angeles'ta ve Miami'de Türk mutfak ürünleri ile Amerikalıları ve şefleri buluşturacak organizasyonlar yapacağız. Sosyal medyada etkili insanlarla iş birliği yapacağız, bloggerlar ile çalışacağız ve Türk ürünlerinin bilinirliğini artıracağız" diye konuştu.
Metal üretimi artırılmalı
Öztiryaki, Yeni Mesaj'ın sorusu üzerine, Türkiye'nin paslanmaz çelikte yüzde 100, bakırda yüzde 80, alüminyumda ise yüzde 92 oranında dışa bağımlı olduğuna işaret ederek, "Hammadde üretiminde pozitif ayrımcılık yapılarak enerji maliyetleri aşağı çekilirse, sektör harekete geçer ve yerli üretim artar. Bunlar stratejik önemi olan işler" dedi.
Öztiryaki, Türkiye'nin stratejik ürünler olan bakır, çinko, alüminyum ve paslanmaz çelikte mutlaka hammadde deposu kurması gerektiğinin altını çizdi.
İhracatı artıracak projeler
İDDMİB; alüminyum, bakır, mutfak eşyaları, endüstriyel mutfak, yapı malzemeleri, bağlantı elemanları kilitler ve el aletleri, döküm, kaynak ve ambalaj olmak üzere 9 ayrı alt sektörün çatı birliği konumunda bulunuyor.
Öztiryaki, sektörel elçi oluşturmaya yönelik bir projeleri olduğunu ifade ederek, bu elçilerin dünyanın çeşitli yerlerindeki ticaret müşavirlerinin ve ataşelerinin yanlarında olabileceğini belirtti.
Öztiryaki, ülkemizde 125 bin yabancı öğrencinin eğitim gördüğünü hatırlatarak, "Bu öğrenciler eğitimleri bittikten sonra ülkelerine dönüyor. Bunlara iki yıllık çalışma izni verilmeli. Bunların döndüklerinde ülkemiz ve ürünlerimiz hakkında çalışmalar yapmalarını istiyoruz" dedi.
Türkiye'nin 100 milyar dolarlık ara mamul ithal ettiğini kaydeden Öztiryaki, "İhracat artışının yanında cari açığı azaltmanın diğer bir yolu ise özellikle üretimde girdi olarak kullanılan ara mamullerin ithalatının azaltılmasını sağlayacak önlemler almak" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.