logo
18 EYLÜL 2025


Yerli otomobile evet!

31.12.2019 00:00:00

İlk önce yanlış olan bazı bilgileri düzeltelim.

Şimdilik adı TOGG olan daha sonra ismi değişecek olan otomobil, üretilen ilk yerli otomobil olarak tanıtılıyor. Bu bilgi yanlış. Çünkü henüz ortada üretim diye bir şey yok! Bize tanıtılan otomobiller, üretilmesi planlanan prototipler.

Diğer yanlış olan bilgi de, "Devrim otomobillerinden sonra bir ilk" deniliyor, ancak bu da doğru değil! Devrim otomobillerinin prototipleri 1961 yılında Eskişehir'de üretildi. TOGG'un prototipleri ise İtalya'da... Haliyle Devrim otomobilleri halen bir ilk olmayı sürdürüyor. 

Devrim otomobillerinin elektrik donanımı ile diferansiyel dişlileri, kardan istavrozları ve motor yatakları ile cam ve lastikleri dışında tüm parçaları Türkiye'de üretildi.

TOGG'da ise hangi parçaların yerli olduğunu bilmiyoruz. İnternet sitesine bir bakayım dedim, ortada bir internet sitesi de yok! 

Elektrikli otomobillerde en önemli parça pil. Pil teknolojisi, üzerinde çok çalışılan ve gelişen bir teknoloji. Şu an için Türkiye'de üretilenlerin yerlilik oranının oldukça düşük olduğunu biliyoruz. 400-500 km. boyunca çalışacak bir pilin fiyatının da 60 bin euro civarında olduğu söyleniyor. Yani yaklaşık 400 bin TL. Bu konuda net bir bilgi elimizde yok. Bütün bunlara rağmen hızla gelişen bu teknolojide fiyatlar da düşebilir.

Bu pillerin ömrünün ne kadar olacağı, tamiratının veya değişiminin kaç liraya mal olacağı gibi cevap bekleyen sorular da bulunuyor. Ayrıca elektrikte dışa bağımlı oluşumuz, bir deponun kaç liraya dolacağı ve uzun araç kuyrukları olması durumunda istasyonlarda bekleme süresinin kaç saat olacağı merak edilen diğer konular arasında.

Yerli otomobili tabii ki destekliyoruz, sakın yanlış anlaşılmasın. Türk mühendislerinin yeteneklerinin farkındayız ve imkan verildiği takdirde olmaz denilen nice işlere imza atabileceklerini biliyoruz. Zaten Türkiye'nin bugüne kadar en çok ihmal ettiği, yeterince istifade edemediği kesimin başında bilim insanlarımız ve mühendislerimiz geliyor. 

Atatürk'ün kurduğu uçak fabrikalarının, onun vefatından sonra nasıl çürümeye terk edildiğini ve havacılık sektöründe ABD'ye nasıl bağımlı hale getirildiğimizi biliyoruz. Devrim otomobillerinin üretiminin de yine aynı sebeplerle iptal edildiğini biliyoruz. Türk havacılık ve Türk otomotiv sektörüne o günlerde vurulan bu darbeler olmamış olsaydı bugün Türkiye, hem dünya havacılık sektöründe hem de dünya otomotiv sektöründe söz sahibi olacaktı. Ancak maalesef bugüne kadar Türkiye'de iş başında olanların halkın yanında değil de emperyalistlerin yanında yer alması sebebiyle yerli otomobilin prototipini İtalya'da yaptık.

Yerli otomobili tabii ki destekliyoruz, fakat yerli otomobil prototipi üzerinden siyaset yapılmasını ve oy devşirmeye çalışılmasını desteklemiyoruz. Böyle yapanlara o zaman biz de, "Türkiye'deki petrol ve altın madenlerini neden yabancılar çıkartıyor?" diye sorarız. Madem o kadar yerliydiniz o zaman "Devletin tüm kurumlarını neden yabancılara sattınız?" diye sorarız. Madem o kadar çok yerlisiniz, "bankaların yarısı, borsadaki hisselerin de yüzde 65'i neden yabancıların elinde?" diye sorarız. Neden hayvan ithal ediyoruz, neden saman ithal ediyoruz, neden pamuk ithal ediyoruz, neden buğday, sarımsak, nohut, mercimek ithal ediyoruz, neden yerli üretimi ve yerli çiftçiyi desteklemiyorsunuz, diye sorarız. 

Paran da, ekonomin de dolara bağımlı yani yerli değil. 

Ne zaman paramız yerli olur, ne zaman Türk ekonomisi milli olur, ne zaman madenlerimizi yabancılar değil de biz çıkartırız, işte o zaman yaptığımız her şey yerli ve milli olur. 

Son söz olarak diyorum ki; yerli otomobile evet ama, 

yerli otomobile evet!

Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
 
Eyüp Kabil / diğer yazıları
Kadıköy'de şok
Fenerbahçe: 2 - Corendon Alanyaspor: 2
Soykırım, sürgün, işgal
Gazze'de can kaybı 65 bini geçti
'Kurultay iptali' talebi reddedildi
YSK'dan karar
'La ilahe illallah, İbrahim Halilullah!'
Netanyahu'ya böyle cevap verdi
'Siyasetin önünü açın'
Kurtulmuş'tan terör örgütü PKK'ya çağrı
Adana’dan Silivri’ye 'Özgürlük Yürüyüşü'
Özgür Özel gençlerle buluştu
Bayrampaşa Belediye Başkanı da tutuklandı
İstanbul'da CHP'li 12 başkan tutuklu
BTP harekete geçiyor
Tüm Türkiye'de bu tuzak anlatılacak!
Meclis'te komisyon 10. kez toplanıyor
Bugün 9 akademisyen dinlenecek
Özel sektörün dış borcu arttı
199.3 milyar dolara ulaştı
Sapıklık görüntüleri Windsor Kalesi’nin duvarlarına yansıtıldı
Sapıklık görüntüleri Windsor Kalesi’nin duvarlarına yansıtıldı
Çete patlaması
49 ilde 115 gözaltı
Bayrampaşa soruşturmasında karar verildi
26 tutuklu, 19 adli kontrol
Netanyahu, Katar'a yönelik 'sözlü' saldırılarını artırdı
Önce saldırdı, şimdi bahane üretiyor!
Katar'dan Netanyahu'ya sert cevap
"Hesap sorulmalı"
Kadıköy'de şok
Fenerbahçe: 2 - Corendon Alanyaspor: 2
Soykırım, sürgün, işgal
Gazze'de can kaybı 65 bini geçti
'Kurultay iptali' talebi reddedildi
YSK'dan karar
'La ilahe illallah, İbrahim Halilullah!'
Netanyahu'ya böyle cevap verdi
'Siyasetin önünü açın'
Kurtulmuş'tan terör örgütü PKK'ya çağrı
Adana’dan Silivri’ye 'Özgürlük Yürüyüşü'
Özgür Özel gençlerle buluştu
Bayrampaşa Belediye Başkanı da tutuklandı
İstanbul'da CHP'li 12 başkan tutuklu
BTP harekete geçiyor
Tüm Türkiye'de bu tuzak anlatılacak!
Meclis'te komisyon 10. kez toplanıyor
Bugün 9 akademisyen dinlenecek
Özel sektörün dış borcu arttı
199.3 milyar dolara ulaştı
Sapıklık görüntüleri Windsor Kalesi’nin duvarlarına yansıtıldı
Sapıklık görüntüleri Windsor Kalesi’nin duvarlarına yansıtıldı
Çete patlaması
49 ilde 115 gözaltı
Bayrampaşa soruşturmasında karar verildi
26 tutuklu, 19 adli kontrol
Netanyahu, Katar'a yönelik 'sözlü' saldırılarını artırdı
Önce saldırdı, şimdi bahane üretiyor!
Katar'dan Netanyahu'ya sert cevap
"Hesap sorulmalı"
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.