Zahmetle toplandı, tezgahlarda yerini aldı
Toplaması oldukça zahmetli olan organik dağ çileği, Aydın'daki pazar tezgahlarında yerini alırken, oldukça şifalı olan meyvenin kilosu 10 liradan satışa sunuluyor






Karpuzlu ilçesine bağlı Tekeler Mahallesi'nden gelerek 5 yıldır kendi ürettiği ürünlerini açtığı küçük tezgahında satan üretici Semiha Şahin, dağ çileğini çok fazla kişinin bilmediğini belirtti. Zahmetli bir şekilde dağlardan toplanan dağ çileğinin, ilaçsız ve doğal ortamda yetiştiği için organik olduğunu ifade eden Şahin; 'Genellikle dağ çileğini çoğu kimse bilmiyor, tezgahda görünce merak edip geliyorlar. Denemeleri için ikram ettiğim zaman, tadını beğenip hemen satın alıyorlar. Çoğunlukla reçel, marmelat ve komposto yapımında kullanılıyor ama dağ çileğinin şeker hastaları tarafından çok tercih ediliyor' dedi.
'Ölüm hariç her şeye faydalı'
Dağ çileğinin faydalarının saymakla bitmeyeceğini vurgulayan Şahin, 'Bu şeker hastalığına, kemik erimesine yani her şeye faydalı. Ölümden başka her şeye faydalı bir ürün diyebilirim. Organik ve gübresiz. Faydaları saymakla bitmez. Zaten vatandaşlar internet üzerinden araştırma yaparlarsa ne kadar faydalı olduğunu göreceklerdir. Bu şifalı meyveyi Karpuzlu'nun Tekeler Mahallesi'nde yetişiyor. 5 yıldır pazarlara gelerek bu şifalı ürünü satıyorum. Aynı zamanda zeytin, kestane gibi doğal köy ürünlerini de satıyorum. Yani kendi ürettiklerimi, topluyorum. Parayla alıp satmıyorum' dedi.İHA
















































































