Servis araçları şirketi işletmecisi Yusuf Kırkpınar'ın, Otobüsçüler ve Umum Servis Araçları İşletmecileri Odası Başkanı Hasan Basri Bostancı'yı "Oda başkanı mafya" ve "S plakası satarak karaborsayı destekliyor" diye suçlamasıyla başlayan servisçiler arasındaki kavgaya, İzmir Toplu Taşımacılık ve Servis Hizmetleri Derneği (İZTAD) de katıldı. İZTAD Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Yücel, İzmir'deki "S" plakası sayısının yetersiz olduğunu, bu nedenle karaborsa pazarının ortaya çıktığını, 2 milyar lira değerindeki plakaların 8-10 milyar liraya gazete ilanlarıyla satıldığını ve 40 trilyonluk bir rantın söz konusu olduğunu ileri sürdü.
40 trilyonluk rant
İzmir'de faaliyet gösteren kamyon ve kamyonetlerde plaka zorunluluğu olduğunu, ancak sınırlama getirilmediğini, kendilerinin de sınırlamanın olmadığı farklı bir plaka istediklerini belirten Nuri Yücel, "İzmir'de 5 bin 527 adet 'S' plaka var. İzmir hızla gelişen bir kent. Bu sayı İzmir'e yetmemektedir. En az 2 bin adet daha plakaya ihtiyaç vardır. Plaka kısıtlaması haksız rekabate de sebep olmaktadır. Her plakanın ortalama 8 milyar lira olduğunu kabul edersek, yaklaşık 5 bin plaka 40 trilyonluk bir rant demektir" diye konuştu.
40 trilyonluk rant
İzmir'de faaliyet gösteren kamyon ve kamyonetlerde plaka zorunluluğu olduğunu, ancak sınırlama getirilmediğini, kendilerinin de sınırlamanın olmadığı farklı bir plaka istediklerini belirten Nuri Yücel, "İzmir'de 5 bin 527 adet 'S' plaka var. İzmir hızla gelişen bir kent. Bu sayı İzmir'e yetmemektedir. En az 2 bin adet daha plakaya ihtiyaç vardır. Plaka kısıtlaması haksız rekabate de sebep olmaktadır. Her plakanın ortalama 8 milyar lira olduğunu kabul edersek, yaklaşık 5 bin plaka 40 trilyonluk bir rant demektir" diye konuştu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.