500 marka arasında yokuz
'Dünyanın En Değerli 500 Markası' araştırmasında Amazon, liderliğini korudu. 188 milyar dolarlık marka değerine ulaşan Amazon'u 154 milyar dolarla Apple, 143 milyar dolarla Google takip ederken; Türk markaları ilk 500'e giremedi
22.01.2019 00:00:00





Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından hazırlanan 'Dünyanın En Değerli 500 Markası-Global 500-2019' araştırması sonuçlandı.
Dünyanın en değerli markası 188 milyar dolarlık değeriyle Amazon olurken, markasını en iyi temsil eden tepe yöneticisi olarak da Amazon CEO'su Jeff Bezos olarak belirlendi. Geçen yıl 151 milyar dolarlık marka değeriyle ilk sırada yer alan Amazon, değerini yüzde 25 artırarak 188 milyar dolarla zirvedeki yerini korudu.
Dünya devleri arasında Apple 154 milyar dolarla 2., Google 143 milyar dolarla 3., Microsoft da 120 milyar dolarla 4. sırada yer aldı. Söz konusu listede 91 milyar dolarla Güney Koreli Samsung 5., 87 milyar dolarla ABD'li telekom şirketi AT&T 6., 83 milyar dolarla Facebook 7., 80 milyar dolarla Çinli banka ICBC 8., 71 milyar dolarla ABD'li Verizon 9., 70 milyar dolarla China Construction Bank 10. sıradan yer buldu.
Değerini en çok artıran marka Çin'den
Bu sene değerini en yüksek oranda yükselten marka, yüzde 326 artışla Çinli teknoloji firması iQiyi oldu. Geçen yıl 1 milyar dolar olan marka değerini bu sene 4.3 milyar dolara çıkaran şirket, listeye 483. sıradan giriş yaptı. En fazla değer kaybına uğrayan marka ise yüzde 42 kayıpla değeri 11.4 milyar dolara gerileyen Çinli teknoloji firması JD.com olarak kayıtlara geçti.
Araştırmanın sonuçlarına göre, ülkeler sıralamasında ABD açık ara önde çıktı. Global 500 listesinde marka değerinin yüzde 45'ini (191 şirket) ABD'li şirketler oluştururken, Çinli şirketlerin yüzde 18.4 (72 şirket), Japon şirketlerin de yüzde 6.1 (32 şirket) orana ulaştığı görüldü.
En değerli markalar listesinde en yüksek paya sahip iş kolu yüzde 23.5 ile teknoloji oldu. Pastadan bankacılık yüzde 14.3, telekom yüzde 9.3, otomobil yüzde 6.6, perakende sektörü yüzde 6, petrol-gaz sektörü yüzde 4.7 ve diğer sektörler yüzde 35.6 pay aldı. Sıralama tablosunun en altında yer alan markanın değeri 4.2 milyar doları bulurken, bu değere ulaşamadığı için Türk markaları sıralamada yer almadı.
HABER MERKEZİ
Dünyanın en değerli markası 188 milyar dolarlık değeriyle Amazon olurken, markasını en iyi temsil eden tepe yöneticisi olarak da Amazon CEO'su Jeff Bezos olarak belirlendi. Geçen yıl 151 milyar dolarlık marka değeriyle ilk sırada yer alan Amazon, değerini yüzde 25 artırarak 188 milyar dolarla zirvedeki yerini korudu.
Dünya devleri arasında Apple 154 milyar dolarla 2., Google 143 milyar dolarla 3., Microsoft da 120 milyar dolarla 4. sırada yer aldı. Söz konusu listede 91 milyar dolarla Güney Koreli Samsung 5., 87 milyar dolarla ABD'li telekom şirketi AT&T 6., 83 milyar dolarla Facebook 7., 80 milyar dolarla Çinli banka ICBC 8., 71 milyar dolarla ABD'li Verizon 9., 70 milyar dolarla China Construction Bank 10. sıradan yer buldu.
Değerini en çok artıran marka Çin'den
Bu sene değerini en yüksek oranda yükselten marka, yüzde 326 artışla Çinli teknoloji firması iQiyi oldu. Geçen yıl 1 milyar dolar olan marka değerini bu sene 4.3 milyar dolara çıkaran şirket, listeye 483. sıradan giriş yaptı. En fazla değer kaybına uğrayan marka ise yüzde 42 kayıpla değeri 11.4 milyar dolara gerileyen Çinli teknoloji firması JD.com olarak kayıtlara geçti.
Araştırmanın sonuçlarına göre, ülkeler sıralamasında ABD açık ara önde çıktı. Global 500 listesinde marka değerinin yüzde 45'ini (191 şirket) ABD'li şirketler oluştururken, Çinli şirketlerin yüzde 18.4 (72 şirket), Japon şirketlerin de yüzde 6.1 (32 şirket) orana ulaştığı görüldü.
En değerli markalar listesinde en yüksek paya sahip iş kolu yüzde 23.5 ile teknoloji oldu. Pastadan bankacılık yüzde 14.3, telekom yüzde 9.3, otomobil yüzde 6.6, perakende sektörü yüzde 6, petrol-gaz sektörü yüzde 4.7 ve diğer sektörler yüzde 35.6 pay aldı. Sıralama tablosunun en altında yer alan markanın değeri 4.2 milyar doları bulurken, bu değere ulaşamadığı için Türk markaları sıralamada yer almadı.
HABER MERKEZİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.