logo
24 HAZİRAN 2026

AB: "Kilise açmayı cami açmaktan daha kolay kılmadıkça"

20.12.2004 00:00:00
Avrupalı güya dostlar tarafından Türkiye'nin önüne konan ödevlerden bir ödev, gösterilen hedeflerden bir hedef. Tam üyeliğe kabul şartlarının sadece biri...

Kilise açmayı cami açmaktan daha kolay kılmadıkça bu iş olmazmış.

Siz, bizzat Başbakanınızın eliyle kurdale keserek cami, kilise, havra'yı bir arada dinler bahçesi adı ile açarak üç dini eşitlediniz ama, aç gözlü Avrupalı için bu da yeterli değil. Ne olacak, nasıl olacak? Kilise bir adım öne çıkacak. Onun için bağnaz Avrupalı ne diyor? Cami açışılışındaki kolaylığı kiliseye de sağlayın demiyor. "Kilise açılışını camiden daha kolay hale getirin" diyor. Yani cami açılışı bir takım ağır, şartlara bağlansın ama kilise açılışının önünde hiç bir engel kalmasın.

Sanki Türkiye'de kilise açılışının önünde bir engel varmış gibi.

Batı alemi için ülkemizde kilise açılması meselesi neden bu kadar önemli? Ayin yapacak Hıristiyanlar dışarda mı kalmışlar? Bir medeniyetler buluşması, birleşmesi iddiasındaki AB, neden kilise deyip başka bir şey demiyor?

AB, Avrupa medeniyetinin, kendi dışındaki medeniyet mensuplarına zoraki dayatma, zorla kabul ettirme projesi olduğunu anlayanlar için bağıra bağıra söylüyor ve icraatlarıyla da ortaya koyuyor.

Yüzde doksan dokuzu Müslüman olan bir ülkede ille de yeni kiliseler açılsın, mutlaka eski kiliseler onarılsın, diye dayatmayı başka türlü okumak mümkün değil.

Mevcut iktidar, her türlü kanuni düzenlemeyi onların istediği şekilde yaptığı gibi, bir de milletin ağzına bir sakız attı ve gelebilecek tepkileri de kırmış oldu. Şimdi, hangi mecliste, ülkemizde kilise açılması meselesi konuşulsa, en dindar geçinenleri dahi; "Canım ne var bunda, korkmaya ne gerek var, bizimkiler de oralarda cami açmıyor mu?" şeklinde Başbakan'ın savunma cümlelerini okuyup işin içinden çıkıyor.

Peki diyorsunuz; bizim gurbetçilerimiz bulundukları şehirde, kasabada cuma ve vakit namazlarını kılmak için bir araya gelip bir cami, bir mescid oluşturuyorlar. Bizim ülkemizde ise bir tane dahi hıristiyan olmayan kasabalara kilise açılıyor ve hıristiyan nufüsa başına dörtten fazla kilise düşüyor. Bunun izahı var mı? Mantıklı bir açıklama yapabilir misiniz? Yok. yok yok.

AKP'nin ektiği mandacılık tohumları, Anadolu topraklarını çatlatmaya devam ediyor.

Yazık ki, ne yazık.
 
Aziz Karaca / diğer yazıları
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2026

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.