logo
24 HAZİRAN 2026

AKP, tencerede "demokrasi" kaynatarak milleti avutuyor

05.02.2010 00:00:00


ABD Türkiye'yle dalga geçiyor

4 Temmuz 2003?Yer Süleymaniye?.Saat 14.00 suları?Önce helikopter ve askeri araç sesleri duyuldu sonra bağrışmalar ve kırılan kapının sesi duyuldu.Sesler giderek daha da yakınlaştı. Operasyonun kendileri için yapıldığının henüz farkında değillerdi.100 kadar ABD askeri yanlarında bulunan Barzani'ye bağlı çok sayıda peşmergeyle Türk Silahlı Kuvvetleri'nin irtibat bürosunun bulunduğu binanın bahçesine girip bağırmaya başladıklarında normal olmayan bir şeyler olduğunu anladılar.Dururum ciddiyeti çok geçmeden anlaşıldı. ABD askerlerinin aldıkları emir burada bulunan Türk özel timini tutuklamaktı.Türk askerleri doğal olarak böyle bir şey beklemiyorlardı.Ankara'dan çatışma izni istendiyse de bu izin verilmedi. Amerikan askerlerinin baskını sırasında orada 3'ü subay 8'i astsubay olmak üzere 11 askeri, 13 sivil personel bulunuyordu.Hepsi tutuklandı.Başlarına çuval geçirildi ve üzerine W1'den başlayan sıra numaraları yazıldı.W1, W2, W3 ??İtilip kakıldılar ve hakarete uğradılar.Rütbeli Amerikan askerleri geri duruyor rütbesiz erlerin tutuklu Türk askerlerine hakaret etmelerini sağlıyorlardı. Bu olay tarihe çuval olayı olarak geçti.Polat Alemdar'ın beyaz perdede verdiği cevabı saymazsak bu yaptığı ABD'nin yanına kar kaldı maalesef. Sözde müttefikimiz ABD'nin Türkiye'ye verdiği önem bu kadardı?NATO tarihinde ilk defa bir müttefik diğer bir müttefikin askerlerini tutuklamış ve başına çuval geçirmişti.2,5 gün süren diplomatik trafiğin ardından askerlerimiz salıverildi.Ama açılan yara kapanmadı.Şimdi Türk askerlerinin 7 yıl önce tutuklanıp, başlarına çuval geçirilmesi emrine veren ABD'li Genaral Ray Odierno PKK terör örgütünün faaliyetlerine son verilmesi başta olmak üzere "Üçlü Mekanizma" görüşmeleri kapsamındaki konuların ele alınması için Türkiye'ye geldi.ABD istese pekâlâ Türk milleti nezdinde böyle bir sabıkası olmayan bir askeri Türkiye'ye gönderebilirdi. Ama bunu yapmadı Amerika ve adeta şimdi de tüm Türk milletini aşağılayarak çuvalcı generali Türkiye'ye gönderdi.Bu olay bence ABD'nin Türkiye'yi hiç ama hiç ciddiye almadığının işareti.Öyle ya eğer bir konuda müzakere edip karar alınacaksa o zaman Türkiye'yi rahatsız etmeyen bir adam gönderirdi Amerika. Demek ki ortada müzakere yok.Ne var peki?ABD'nin Türkiye'ye vereceği talimatlar var?
 
Orhan Dede / diğer yazıları
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2026

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.