Türkiye'deki alışveriş merkezlerinin sayısı önümüzdeki 5 yıl içinde 200'den 500'e çıkacak Metro Grup Asset Management Genel Müdürü Gündüz Bayer, alışveriş merkezleri konusunda Avrupa'nın gerisinde bulunan Türkiye'de 1000 kişiye 32 metrekare alan düştüğünü, Avrupa'da ise bunun 10 katı rakamların olduğunu söyledi. Bayer, Türkiye'de alışveriş merkezi konusunda büyük bir potansiyel bulunduğunu, ancak henüz bunun tam anlamıyla değerlendirilemediğini belirtti. Günümüz dünyasında alışveriş merkezlerinin özellikle büyük şehirlerde çok gerekli olduğunu ifade eden Bayer, buna karşın Türkiye'de alışveriş merkezi sayısı ve alanının çok düşük kaldığını bildirdi. Türkiye'de özellikle kişi başına düşen alışveriş merkezi alanı açısından çok yol alınması gerektiğini dile getiren Bayer, şunları söyledi: "Alışveriş merkezleri konusunda Avrupa'nın gerisinde bulunan Türkiye'de 1000 kişiye 32 metrekare alan düşüyor. Avrupa'da ise bunun 10 katı rakamlar var. Özellikle Anadolu'da çok az alışveriş merkezi bulunuyor. Türkiye'deki 200'ün üzerindeki alışveriş merkezinin 100'den fazlası İstanbul'da bulunuyor. Zaten ülke oranını da İstanbul yükseltiyor. Halen bu şehirde alışveriş merkezleri açılmaya devam ediliyor. Bunlar birbirlerine rakip değil destek olur konuma geldi.''Anadolu'da atılım varİstanbul, Ankara ve İzmir dışındaki Anadolu kentlerinde alışveriş merkezi konusunda büyük atılım olduğunu dile getiren Bayer, önümüzdeki 5 yıl içinde Türkiye'deki alışveriş merkezi sayısının 200'den 500'e kadar çıkacağını söyledi.Bu 5 yıllık dönemde Anadolu'nun alışveriş merkezi sayısında toplamda İstanbul'u geçeceğini dile getiren Bayer, "Konya, Kayseri, Antalya ve Eskişehir gibi Anadolu'nun birçok ilindeki potansiyel yeni harekete geçiriliyor. Birçok büyükşehirde çok ciddi ve büyük alışveriş merkezi projesi var'' dedi.Bayer, Konya'da sadece 3 adet alışveriş merkezi olduğunu belirterek, kent merkezi nüfusu yaklaşık 1 milyon olan Konya'ya bu sayının yeterli olmadığını yenilerinin açılması gerektiğini kaydetti.Alışveriş merkezi açarken yöreye, şehre, çevreye ve sosyal yapıya bakılması ve ona göre planlama yapılması gerektiğini ifade eden Bayer, şunları söyledi: "Bu kriterlere göre merkezin büyüklüğü ve mağaza içindeki karması yapılandırılmalı. Bazen marketler konusunda çok şikayet yapılıyor. Neden büyük marketlerin sayısı artıyor diye. Burada arz ve talebe bakılması lazım. Bir market varsa ve müşteri geliyorsa, bu ihtiyaç var demektir. Var olan ihtiyaçları kanunlarla frenlemenin anlamı yok. Büyük marketlere talep varken yasak koymak anlamsız. Bazı düzenlemeler yapılmalı yasaklar konulmamalı.''
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.