Türkiye, Berlin' deki Turizm Fuarı'nda hayli iddialıydı. Fuardaki 110 Türk temsilci, farklı etkinliklerle renkli tanıtımlar düzenledi. Tatil için Türkiye'yi tercih edenler arasında ise Almanlar ilk sıralarda yer alıyor. Almanların ilk iki tercihi ise İspanya ve İtalya.
YENİ MESAJ - BERLİN
Berlin'de düzenlenen ve önceki gün sona eren 45'inci Uluslararası Turizm Fuarı'na (ITB) bu yıl 180 ülkeden yaklaşık 11 bin kuruluş katıldı. Türkiye fuarda otel, valilik ve seyahat acentelerinden oluşan toplam 110 katılımcı ile temsil edildi. Yaklaşık 3 bin metrekarelik stantta, Türkiye'yi tanıtmak amacıyla konserler verildi, İstanbul'daki Kapalı Çarşı'nın minyatür versiyonunda gümüş, deri, tekstil ürünleri sergilendi; ziyaretçilere simit, şerbet, lokum gibi Türk lezzetleri sunuldu. Uluslararası Turizm Fuarı'nda bu yıl gündemdeki konulardan biri Kuzey Afrika ülkelerindeki krizin sektörü ne yönde etkileyeceği konusuydu. Alman Turizm Birliği Başkanı Klaus Laepple, Mısır ve Tunus için yapılan rezervasyonların iptal edilmesiyle Türkiye'ye giden turist sayısının artacağı görüşünde. Türkiye Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay ise Türkiye'nin bu tür krizleri bir fırsat olarak değerlendirmediğini vurguladı. Günay, "Yunanistan'daki ekonomik krizi, Mısır'ın ve Tunus'un demokratik krizleri belki bölgede sorunsuz ülkelere, İtalya'ya, Türkiye'ye olumlu yansımış olabilir ama biz bu sınırlı yansımalardan medet umma sınırını aşmış bir ülkeyiz. Biz bir kaç milyon turistin geldiği bir ülke olsak, bu krizlerden bize bir kaç yüz insanın gelmesini bir fırsat olarak değerlendirebiliriz. Ama Türkiye'ye 30 milyona yakın insan geliyor."Alman Turizm Birliği Başkanı Klaus Laepple, Türkiye'nin İspanya gibi turizm alanında önde gelen ülkeler ile rekabet edebilmesi için yeni turistik bölgelere yatırım yapılması gerektiğini söyledi.
YENİ MESAJ - BERLİN
Berlin'de düzenlenen ve önceki gün sona eren 45'inci Uluslararası Turizm Fuarı'na (ITB) bu yıl 180 ülkeden yaklaşık 11 bin kuruluş katıldı. Türkiye fuarda otel, valilik ve seyahat acentelerinden oluşan toplam 110 katılımcı ile temsil edildi. Yaklaşık 3 bin metrekarelik stantta, Türkiye'yi tanıtmak amacıyla konserler verildi, İstanbul'daki Kapalı Çarşı'nın minyatür versiyonunda gümüş, deri, tekstil ürünleri sergilendi; ziyaretçilere simit, şerbet, lokum gibi Türk lezzetleri sunuldu. Uluslararası Turizm Fuarı'nda bu yıl gündemdeki konulardan biri Kuzey Afrika ülkelerindeki krizin sektörü ne yönde etkileyeceği konusuydu. Alman Turizm Birliği Başkanı Klaus Laepple, Mısır ve Tunus için yapılan rezervasyonların iptal edilmesiyle Türkiye'ye giden turist sayısının artacağı görüşünde. Türkiye Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay ise Türkiye'nin bu tür krizleri bir fırsat olarak değerlendirmediğini vurguladı. Günay, "Yunanistan'daki ekonomik krizi, Mısır'ın ve Tunus'un demokratik krizleri belki bölgede sorunsuz ülkelere, İtalya'ya, Türkiye'ye olumlu yansımış olabilir ama biz bu sınırlı yansımalardan medet umma sınırını aşmış bir ülkeyiz. Biz bir kaç milyon turistin geldiği bir ülke olsak, bu krizlerden bize bir kaç yüz insanın gelmesini bir fırsat olarak değerlendirebiliriz. Ama Türkiye'ye 30 milyona yakın insan geliyor."Alman Turizm Birliği Başkanı Klaus Laepple, Türkiye'nin İspanya gibi turizm alanında önde gelen ülkeler ile rekabet edebilmesi için yeni turistik bölgelere yatırım yapılması gerektiğini söyledi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.