Ambalajlı suda pazar 3.5 milyar dolar
Türkiye'de bazı firmaların 'kalite ve güvenilirlik sorunları' yaşadığı amba-lajlı su pazarı gittikçe büyüyor. Türkiye'de 2011 yılında su üretiminin 9.3 milyar litreye, pazar hacminin ise 3.5 milyar dolara ulaştığı belirtildi
29.09.2012 00:00:00
Bursa'da 1985 yılında kurulan ve kentin yerel markası Gümüş, ulusal pazara açıldı. Kaynağı, Uludağ'ın eteklerindeki Çataldağ olan Gümüş Memba Suyu Dağıtım ve Pazarlama AŞ'nın kurucu ortakları Ercan Bayraktar ve Gökay Gecebeği, İstanbul'da bir basın toplantısı düzenledi.
Basın toplantısında konuşan Ercan Bayraktar, son on yılda bireylerin değişen tüketim alışkanlıklarına da paralel olarak şişelenmiş su sektörünün ciddi bir büyüme kaydettiğini belirtti. Bayraktar, şunları söyledi: “Dünyada giderek büyüyen şişelenmiş su pazarı, şimdiden petrolün (siyah altın) yerini alacağı söylenen bir ticaret hacmine sahiptir. Bu nedenle su ile ilgili uluslararası ekonomi literatüründe 'mavi altın' ifadesi kullanılmaktadır. Sektör, yıllık yüzde 15 büyüme oranıyla en hızlı gelişen pazarların başında gelmektedir. Yapılan araştırmalarda, dünya çapında şişelenmiş su tüketim miktarının 200 milyar litre olduğu tespit edilmiştir. Türkiye'de 2011 yılında su üretimi 9.3 milyar litreye, pazar hacmi 3.5 milyar dolara, kişi başına su tüketimi ise aynı dönemde 135 litreye ulaşmıştır. Şişelenmiş su tüketiminin yüzde 65'ini 19 litrelik damacana su oluştururken, geriye kalan yüzde 35'lik kısmını pet şişe su oluşturmaktadır.”
Cam şişe revaçta
Gökay Gecebeği, Gümüş'ün ilk olarak en büyük 6 ilimizde tüketicilerle buluşmaya başladığına işaret ederek, şöyle konuştu: "Çok kısa bir süre içinde Ankara ve Adana'da da satışlarımız başlayacak. Suyumuzu kendimiz dağıtacağız. Hijyende çıtayı yükselttik." Gümüş, bu arada 19 litre polikarbonat damacana ve 0.5, 1.5, 5 ve 10 litre pet ürünlerin yanında 3 litrelik yeni nesil kulpsuz cam şişeleri de piyasaya sürdü. EKONOMİ SERVİSİ
Basın toplantısında konuşan Ercan Bayraktar, son on yılda bireylerin değişen tüketim alışkanlıklarına da paralel olarak şişelenmiş su sektörünün ciddi bir büyüme kaydettiğini belirtti. Bayraktar, şunları söyledi: “Dünyada giderek büyüyen şişelenmiş su pazarı, şimdiden petrolün (siyah altın) yerini alacağı söylenen bir ticaret hacmine sahiptir. Bu nedenle su ile ilgili uluslararası ekonomi literatüründe 'mavi altın' ifadesi kullanılmaktadır. Sektör, yıllık yüzde 15 büyüme oranıyla en hızlı gelişen pazarların başında gelmektedir. Yapılan araştırmalarda, dünya çapında şişelenmiş su tüketim miktarının 200 milyar litre olduğu tespit edilmiştir. Türkiye'de 2011 yılında su üretimi 9.3 milyar litreye, pazar hacmi 3.5 milyar dolara, kişi başına su tüketimi ise aynı dönemde 135 litreye ulaşmıştır. Şişelenmiş su tüketiminin yüzde 65'ini 19 litrelik damacana su oluştururken, geriye kalan yüzde 35'lik kısmını pet şişe su oluşturmaktadır.”
Cam şişe revaçta
Gökay Gecebeği, Gümüş'ün ilk olarak en büyük 6 ilimizde tüketicilerle buluşmaya başladığına işaret ederek, şöyle konuştu: "Çok kısa bir süre içinde Ankara ve Adana'da da satışlarımız başlayacak. Suyumuzu kendimiz dağıtacağız. Hijyende çıtayı yükselttik." Gümüş, bu arada 19 litre polikarbonat damacana ve 0.5, 1.5, 5 ve 10 litre pet ürünlerin yanında 3 litrelik yeni nesil kulpsuz cam şişeleri de piyasaya sürdü. EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.