Bir gemide daha virüs alarmı
Fransa’nın Bordeaux limanında demirleyen Bellissima yolcu gemisinde 90 yaşındaki bir yolcunun ölümü ve 50’den fazla şüpheli gastro-enterit vakası üzerine 1.747 kişi karantinaya alındı. Norovirüs salgını şüphesiyle inceleme sürüyor
13.05.2026 15:00:00
Haber Merkezi
Haber Merkezi





Fransa'nın Bordeaux limanında demirleyen Ambassador Cruise Line'a ait Bellissima adlı yolcu gemisinde bir yolcunun ölümü ve birden fazla şüpheli gastro-enterit vakası üzerine dün akşamdan itibaren gemi karantinaya alınmıştı. Yetkililer, norovirüs kaynaklı olası bir salgını kontrol altına almak için yoğun çaba sarf ediyor.
Gemideki 1.233 yolcu ve 514 mürettebat hâlâ karantina altında tutuluyor. 90 yaşındaki bir İngiliz yolcunun ölümü doğrulandı, ölüm nedeni henüz netleşmedi ancak gastro-enterit semptomlarıyla bağlantısı inceleniyor.
Yaklaşık 50 yolcu ishal, kusma ve karın ağrısı gibi tipik gastro-enterit belirtileri gösteriyor. Fransa Sağlık Bakanlığı ve Bordeaux yerel sağlık yetkilileri, gemiden alınan numunelerin analizine devam ediyor. Norovirüs şüphesi ön planda, kesin test sonuçları bekleniyor.
Gemi 6 Mayıs'ta yola çıkmıştı
Gemi, 6 Mayıs'ta Shetland Adaları'ndan yola çıkmış, Belfast, Liverpool ve Brest duraklarının ardından Bordeaux'ya ulaşmıştı. Planlanan İspanya rotası iptal edildi. Ambassador Cruise Line'dan yapılan açıklamada, "Yolcularımızın ve mürettebatımızın sağlığı önceliğimizdir. Tüm hijyen ve dezenfeksiyon prosedürleri en üst seviyeye çıkarıldı, etkilenen kişiler izole edildi" denildi.
Yolcu gemilerinde norovirüs salgınları mevsimsel olarak sık rastlanan bir durum. Benzer vakalarda karantina süresi genellikle 48-72 saat sürerken, semptomlar azalırsa gemi kontrollü şekilde sefere devam edebiliyor. Yetkililer, Bordeaux limanında ek önlemler aldı, gemiden inen herhangi bir kişi varsa temaslı takibine alındı.
Şu ana kadar yeni ölüm bildirilmedi. Gelişmeler yakından takip ediliyor, test sonuçları ve karantina süresiyle ilgili resmi açıklama önümüzdeki saatlerde bekleniyor.
Gemideki 1.233 yolcu ve 514 mürettebat hâlâ karantina altında tutuluyor. 90 yaşındaki bir İngiliz yolcunun ölümü doğrulandı, ölüm nedeni henüz netleşmedi ancak gastro-enterit semptomlarıyla bağlantısı inceleniyor.
Yaklaşık 50 yolcu ishal, kusma ve karın ağrısı gibi tipik gastro-enterit belirtileri gösteriyor. Fransa Sağlık Bakanlığı ve Bordeaux yerel sağlık yetkilileri, gemiden alınan numunelerin analizine devam ediyor. Norovirüs şüphesi ön planda, kesin test sonuçları bekleniyor.
Gemi 6 Mayıs'ta yola çıkmıştı
Gemi, 6 Mayıs'ta Shetland Adaları'ndan yola çıkmış, Belfast, Liverpool ve Brest duraklarının ardından Bordeaux'ya ulaşmıştı. Planlanan İspanya rotası iptal edildi. Ambassador Cruise Line'dan yapılan açıklamada, "Yolcularımızın ve mürettebatımızın sağlığı önceliğimizdir. Tüm hijyen ve dezenfeksiyon prosedürleri en üst seviyeye çıkarıldı, etkilenen kişiler izole edildi" denildi.
Yolcu gemilerinde norovirüs salgınları mevsimsel olarak sık rastlanan bir durum. Benzer vakalarda karantina süresi genellikle 48-72 saat sürerken, semptomlar azalırsa gemi kontrollü şekilde sefere devam edebiliyor. Yetkililer, Bordeaux limanında ek önlemler aldı, gemiden inen herhangi bir kişi varsa temaslı takibine alındı.
Şu ana kadar yeni ölüm bildirilmedi. Gelişmeler yakından takip ediliyor, test sonuçları ve karantina süresiyle ilgili resmi açıklama önümüzdeki saatlerde bekleniyor.
















































































