Bu kez 'büyük balık' büyük balığı yuttu!
Gıda dışı perakende sektörünün önde gelen kuruluşu Boyner Büyük Mağazacılık, sektörün en köklü markalarından YKM'nin yüzde 63 oranındaki çoğunluk hissesini 190 milyon TL karşılığında satın aldı
27.02.2012 00:00:00
YENİ
MESAJ - İSTANBUL
Altınyıldız
Grubu altında faaliyet gösteren Boyner Büyük Mağazacılık, YKM'yi satın alarak
yıllık cirosu 1 milyar TL'yi aşan bir büyüklüğe erişti. Gıda dışı perakende
sektörünün en büyük oyuncularından biri olan Boyner Büyük Mağazacılık, 60
yıllık geçmişiyle sektörünün en köklü kuruluşlarından YKM Giyim ve İhtiyaç
Maddeleri Ticaret ve Sanayi A.Ş.'nin yüzde 63 oranındaki çoğunluk hissesini
satın almak için anlaştı. İki marka, Forum İstanbul ve Marmara Forum dışında
genelde farklı lokasyonlarda, farklı müşterilere hitap ediyor. Boyner
Mağazacılık AVM'lerde 4 bin ile 10 bin metrekarelik satış alanlarında
konumlanmaya çalışırken, YKM cadde mağazacılığında öne çıkıyor. YKM son zamanlarda
merkezi lokasyonlardaki AVM'lerde de boy göstermeye başlamıştı.
Toplam
ciro 1 milyar TL'nin üzerinde
Satın
alma sonrası her iki marka da kendi ismini koruyacak. Boyner Mağazacılık, satın
alma işlemiyle mağaza sayısını ikiye katlarken, Türkiye'nin 20 iline daha
ulaşarak toplam 47 ilde hizmet verecek. YKM'nin 65, Boyner Büyük Mağazacılık'ın
68 mağazası bulunuyor. Boyner Mağazacılık, 2011 yılında 132 bin metrekare net
satış alanı ve 660 milyon TL ciroya ulaştı. YKM ise 116 bin metrekare net satış
alanı ve 455 milyon TL ciroya sahip. İki markanın 2011 yılı sonu toplam
konsolide cirosu 1 milyar TL'yi aşıyor. YKM'nin 2 bin, Boyner Mağazacılığın
3200 çalışanı bulunuyor. YKM, 1950 yılında Sultanhamam'da Nuri Güven tarafından
kuruldu. Açılan ilk mağazası ile Türkiye'de çok katlı mağazacılığın temelini
atan YKM, bugün Türkiye'nin 40 ilinde toplam 65 mağazaya sahip. YKM'de Tan
ailesi yüzde 37'lik hisselerini satmadı.
Cem
Boyner, alım işlemi konusnda, “YKM markasını koruyacağız. Sadece mağaza sayımız
artacak ve YKM'nin 40 ilde ve çeşitli beldelerdeki mağazaları ile 20 yeni ile
ve daha fazla müşteriye ulaşacağız" dedi. Boyner Büyük Mağazacılık CEO'su
Aslı Karadeniz de, “Bu anlaşma ile konsolide net satışlarımızın ve net satış
alanımızın yüzde 70 oranında büyüyeceğini öngörüyoruz” dedi.