ATO'dan yapılan açıklamaya göre, Türkiye'de yatırım yapmayı aklına koyan bir yatırımcının Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) Raporu alabilmesi için toplam 291 adet imza gerekiyor. Firma öncelikle, ÇED Raporu gerekip gerekmediğinin belirlenmesi için proje tanıtım dosyasıyla birlikte İl Çevre ve Orman Müdürlüğüne başvuruyor. ÇED raporu gerekmesi durumunda firma Çevre ve Orman Bakanlığına gidiyor. Bakanlıkta da dosyanın incelenmesi, ÇED raporunun formatının belirlenmesi, raporun denetime sunulması gibi pek çok aşamadan geçiliyor.
Bu işlemleri tamamlayarak ÇED raporunu alan firma iş yeri açma ve çalışma ruhsatı için belediyeye başvuruyor. Belediyenin başvuruyu kabul etmesi için 3 imza, başvuruyu incelemek üzere kurul oluşturması için 18 imza, kurulun onay vermesi aşamasında da 4 imza gerekiyor. Firma, yatırım aşamasında toplam 316 imza attırmak zorunda.Süreç burada bitmiyor. İşletme aşamasında ''emisyon izni'', ''deşarj izni'', ''itfaiye raporu'' ve ''işletme belgesi'' almak için de 33 imzaya ihtiyaç bulunuyor.
71 ADET BELGEFabrika kurmak isteyen bir yatırımcı, yatırım aşamasında 32, işletme aşamasında 39 olmak üzere 71 belgeyi hazırlamayı da göze almak zorunda. Yatırım aşamasında sıhhi iş yerlerinden 6 belge isteniyor. 1.sınıf gayri sıhhi iş yerlerinden yer seçimi ve tesis kurma izni için 5 belge, ruhsat için 7 belge, 2.sınıf gayri sıhhi iş yerlerinden ise ruhsat için 7 belge, ÇED raporu için 7 belge talep ediliyor. İşletme aşamasında ise deşarj izni için 15 belge, emisyon izni için 20 belge, işletme belgesi için 4 belge sunmak gerekiyor.