Şanlıurfa'da yapımına 8 yıl önce başlanan GAP Uluslararası Havaalanı'nın, önümüzdeki yıl içerisinde hizmete açılabilmesi için 36 milyon YTL'ye (36 trilyon Lira) ihtiyaç olduğu bildirildi. Devlet Liman ve Hava Meydanları İşletmesi (DLH) 8. Bölge Müdür Yardımcısı Hamza Demirdelen, 240 milyon YTL'ye mal olması öngörülen proje için şu ana kadar, 206 milyonYTL tutarında harcama yapıldığını belirtti. Bu yıl inşaat çalışmaları için ilk etapta genel bütçeden ayrılan 3milyon YTL'yi kullandıklarını, ardından Ulaştırma Bakanlığı'nın proje için 10 milyon YTL daha ek ödenek gönderdiğini aktaran Demirdelen, yapılan harcamalarla fiziki gerçekleşmenin yüzde 87'ye ulaştığını söyledi. Havaalanı inşaatında şu anda pist çevresindeki tel çitlerin döşendiğini, pist ve apron zeminindeki betonlaştırma çalışmalarının sürdüğünü ifade eden Demirdelen, yıl sonuna kadar kule inşaatının da bir bölümünü tamamlamayı hedeflediklerini kaydetti. Ulaştırma Bakanlığı'nın en büyük ikinci projesi olan GAP Uluslararası Havaalanı'nın en kısa sürede tamamlanması için ellerindengeleni yaptıklarını dile getiren Demirdelen, şöyle devam etti: "Yapımına 8 yıl önce başlanan GAP Uluslararası Havaalanı'nın, önümüzdeki yıl içerisinde hizmete açılabilmesi için 36 milyon YTL'ye ihtiyaç var. Gerekli ödenek sağlanırsa 4 kilometrelik pist alanı ve yıllık 2.5 milyon yolcu kapasiteli havaalanı işler hale gelebilir. Ufak tefek eksikler ise zamanla tamamlanır." Şanlıurfa Valisi Şemsettin Uzun ise kentteki mevcut havaalanının ihtiyaca cevap veremeyecek kadar küçük olduğunu belirterek, "GAP Uluslararası Havaalanı, her ne kadar kargo havaalanı olarak düşünülse de öncelikli olarak yolcu taşımacılığında kullanılabilir" dedi. Diyarbakır yolu üzerinde inşa edilen GAP Uluslararası Havaalanı, 4.000 x 45 metre pist, 202.5 x 160.5 metre apron, 396 x 24 metre, 396 x 24 metre, 444 x 24 metre taksirut (Bir havaalanında uçakların yerde pist ve apron gibi bölümler arasında gidip gelmeleri için düzenlenmiş standart ölçülerdeki yollar) kapasitesine sahip.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.