logo
29 EYLÜL 2025


Güneş enerjisiyle çalışan otomobiller yollara çıkıyor

Elektrikli araç (EA) pazarı, menzil ve şarj süresi gibi zorlukları aşmak için radikal bir çözüm ararken, güneş enerjisiyle şarj olabilen otomobiller artık bir bilim kurgu fantezisi olmaktan çıkıp, seri üretime girmeye başlıyor

29.09.2025 00:10:00
Abdülkadir Gündoğdu
Güneş enerjisiyle çalışan otomobiller yollara çıkıyor
Güneş enerjisiyle çalışan otomobiller yollara çıkıyor
Elektrikli araç (EA) pazarı, menzil ve şarj süresi gibi zorlukları aşmak için radikal bir çözüm ararken, güneş enerjisiyle şarj olabilen otomobiller artık bir bilim kurgu fantezisi olmaktan çıkıp, seri üretime girmeye başlıyor.

Hollandalı Lightyear ve Alman Sono Motors gibi yenilikçi girişimler, "fişi güneşe tak" felsefesiyle ulaştırma sektöründe köklü bir değişimin sinyalini veriyor.

Şarj Derdini Bitiren Teknoloji: Lightyear ve Sion



Güneş enerjili araçların temel amacı, kullanıcıların şarj istasyonlarına olan bağımlılığını en aza indirmektir. Bu alandaki öncü modeller şunlardır:

1. Lightyear 0 ve Lightyear

Hollandalı start-up Lightyear'ın geliştirdiği bu modeller, güneş enerjili araçlar konusundaki en iddialı projelerden.

Verimlilik Odaklı Tasarım: Lightyear 0, gövdesinin büyük bir kısmını kaplayan geniş güneş panelleriyle ünlüdür. Bu paneller, günlük sürüş ihtiyacının önemli bir kısmını karşılayarak, ideal şartlarda yılda 11.000 km'ye kadar ücretsiz menzil sağlayabiliyor.

Aerodinamik Rekor: Aracın tasarımı, ultra verimlilik üzerine kurulmuş olup, Lightyear 0'ın dünyanın en düşük hava sürtünme katsayısına sahip seri üretim otomobillerden biri olmasını sağlıyor.

Erişilebilirlik Hedefi: İlk model Lightyear 0 yüksek fiyat etiketiyle dikkat çekerken, şirket daha erişilebilir bir fiyat aralığında olması hedeflenen Lightyear 2 modelinin seri üretimine başlamayı planlıyor.

2. Sono Sion



Almanya merkezli Sono Motors'un geliştirdiği Sono Sion, daha çok "halka açık" bir güneş enerjili araç olmayı hedefliyor.

Tüm Yüzey Güneş Paneli: Sion, kaportası dahil tüm yüzeylerine dağıtılmış 456 adet esnek güneş paneli ile %100 güneş enerjisiyle şarj edilebiliyor.

Uygun Fiyat Yaklaşımı: Lüks yerine pratikliği ve uygun fiyatı (yaklaşık 25.000 Euro hedef fiyatıyla) merkeze alan Sion, günlük kullanım ve araç paylaşım platformları için cazip bir alternatif sunuyor.

Ön Sipariş Başarısı: Model, sürdürülebilirlik odaklı tasarımı sayesinde şimdiden on binlerce ön sipariş alarak pazar potansiyelini kanıtladı.

Geleneksel Üreticilerden Yeni Teknolojilere



Geleneksel otomobil üreticileri de bu alana yatırım yapmaya başladı:

Toyota FT-Me: Toyota gibi devler, şehir içi mobilite için tasarladığı kompakt elektrikli araç prototiplerinde (örneğin FT-Me) güneş panelli cam tavanlar kullanarak günde 30 km'ye kadar ek menzil kazanmayı hedefliyor.

Hyundai Sonata Hybrid: Hyundai, 2019 yılında Sonata Hybrid modelinde araç tavanı güneş enerjisi şarj sistemini seri üretime entegre eden ilk büyük üreticilerden biri oldu.

Güneş Enerjili Arabaların Geleceği

Teknolojinin önündeki en büyük zorluk, güneş panellerinin verimliliğini korurken aracın ağırlığını ve maliyetini artırmamaktır. Ancak son gelişmeler, iyimser bir tablo çiziyor:

Verimlilik Artışı: Laboratuvar çalışmaları, güneş enerjili elektrikli araçların menzilini %30'a kadar artırma potansiyeline sahip olduğunu gösteriyor.

Yeni Nesil Paneller: Perovskite gibi yeni nesil güneş hücresi teknolojileri, panellerin verimliliğini artırmayı ve daha esnek yüzeylere uygulanabilmesini sağlayarak bu araçların geleceğini şekillendiriyor.

Taşınabilir Şarj Çözümleri: Otomobiller için güneş enerjili panoramik cam tavanların seri üretime geçmesi ve taşınabilir güneş panelli şarj cihazlarının geliştirilmesi, şarj altyapısı sorununa alternatif çözümler getiriyor.

Güneş enerjisiyle çalışan elektrikli otomobiller, hem bireysel şarj ihtiyacını azaltarak sürücülere özgürlük tanıyor hem de elektrik şebekesi üzerindeki yükü hafifleterek küresel sürdürülebilirlik hedeflerine katkıda bulunuyor. Bu teknoloji, geleceğin mobilitesinde "güneşten beslenen bir devrim" vaat ediyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
'Federasyon defteri kapandı'
'Kıbrıs'ın geleceğinde 2 devlet var'
Otomobil ikiye bölündü
Manisa'da feci kaza: 5 ölü, 6 yaralı
Simav beşik gibi sallanıyor
10 saatte 127 sarsıntı
Can Holding soruşturması eski patrona sıçradı
Turgay Ciner hakkında tutuklama kararı çıkarıldı
Talisca bu sefer kaçırmadı
Topun ağzındaki Tedesco'dan kritik galibiyet
Dilinin altında ne var?
'Orta Doğu'da "harika" gelişmeler olabilir'
Kemal Can tutuklandı
121 şirketine el konulmuştu
'Tekrar etme olasılığı yüksek'
Simav depremi için çarpıcı açıklama
Kütahya 5,4 büyüklüğünde deprem
Depremin merkez üssü Simav
Hamas'tan ateşkes açıklaması
Müzakereler durdu yeni teklik yok!
İran yine hedefte!
BM yaptırımları yeniden devrede
Nostaljik tren rotasını Türkiye'ye çevirdi
Orient Ekspres 1 Ekim'de İstanbul'da
Malezya BM'de değişiklik istedi
'BM'de veto hakkı sınırlansın'
Katliam gibi miting
Hindistan'da can kaybı 39'a yükseldi
Bizi hepimizi dinliyor mu?
Ankara'da dinleme cihazları ele geçirildi
'Federasyon defteri kapandı'
'Kıbrıs'ın geleceğinde 2 devlet var'
Otomobil ikiye bölündü
Manisa'da feci kaza: 5 ölü, 6 yaralı
Simav beşik gibi sallanıyor
10 saatte 127 sarsıntı
Can Holding soruşturması eski patrona sıçradı
Turgay Ciner hakkında tutuklama kararı çıkarıldı
Talisca bu sefer kaçırmadı
Topun ağzındaki Tedesco'dan kritik galibiyet
Dilinin altında ne var?
'Orta Doğu'da "harika" gelişmeler olabilir'
Kemal Can tutuklandı
121 şirketine el konulmuştu
'Tekrar etme olasılığı yüksek'
Simav depremi için çarpıcı açıklama
Kütahya 5,4 büyüklüğünde deprem
Depremin merkez üssü Simav
Hamas'tan ateşkes açıklaması
Müzakereler durdu yeni teklik yok!
İran yine hedefte!
BM yaptırımları yeniden devrede
Nostaljik tren rotasını Türkiye'ye çevirdi
Orient Ekspres 1 Ekim'de İstanbul'da
Malezya BM'de değişiklik istedi
'BM'de veto hakkı sınırlansın'
Katliam gibi miting
Hindistan'da can kaybı 39'a yükseldi
Bizi hepimizi dinliyor mu?
Ankara'da dinleme cihazları ele geçirildi
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.