İhracatta gözde yeni pazarlar
TİM Başkanı Gülle, 11. Büyükelçiler Konferansı’nda yaptığı konuşmada, "Yükselen pazarlarımızdan Latin Amerika’da çelik ve makine sektörlerinde, Okyanusya ülkelerinde otomotiv ve kuru meyvede, Uzakdoğu ülkelerinde hububat ve su ürünlerinde artık biz de varız diyebiliyoruz" dedi
07.08.2019 00:00:00





YENİ MESAJ / ANKARA
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle, yurt dışı ile merkez teşkilatında görevli tüm büyükelçilerin katılımıyla Ankara'da düzenlenen 11. Büyükelçiler Konferansı'nda yaptığı konuşmada, Türkiye'nin 2018'de dünyada en fazla ihracat yapan 31. ülke olduğuna işaret ederek, 2023 hedeflerinin ilk 30 ülke arasında yer almak olduğunu dile getirdi.
Gülle, "Şu anki seyirde bu hedefleri tutturmamız gayet makul görünüyor. Ancak şunu da belirtmek gerekir ki, ihracatımızın doğal seyrinde ulaşacağı bu rakamı, ülke ve ürün bazlı pazara giriş ve tutunma stratejilerimiz yeni üretim ve yatırım modellerimiz ve yeni nesil teşviklerle çok daha ileri seviyelere taşımamız mümkün" dedi.
Gülle, "Şu anki seyirde bu hedefleri tutturmamız gayet makul görünüyor. Ancak şunu da belirtmek gerekir ki, ihracatımızın doğal seyrinde ulaşacağı bu rakamı, ülke ve ürün bazlı pazara giriş ve tutunma stratejilerimiz yeni üretim ve yatırım modellerimiz ve yeni nesil teşviklerle çok daha ileri seviyelere taşımamız mümkün" dedi.
Sektör çeşitliliği sağladık
TİM'in Türkiye'nin uluslararası alanda 'yumuşak güç unsurları' arasında yer aldığını vurgulayan Gülle, sözlerine şöyle devam etti: "Türkiye için güçlü ekonominin güçlü ihracattan geçtiğini biliyor, Büyükelçilerimiz, Başkonsoloslarımız ve ekipleriyle birlikte, Türkiye'nin diplomasi becerisine ticaret alanından gerekli katkı için çalışıyoruz. Bugün 223 ülkede, 180 milyar dolara ulaşan mal ve 50 milyar dolara ulaşan hizmet ihracat kalemlerimizle ülke markamızı ve algımızı, daha da iyi seviyelere taşımak için uğraşıyoruz. Geleneksel ihraç pazarlarımız olan AB, Orta Doğu, Türk Cumhuriyetleri ve Kuzey Afrika'da mevcut ihraç ürünlerimizin yanına iklimlendirme, süs bitkileri, mücevher, elektronik gibi ürünleri ekledik. Yükselen pazarlarımızdan Latin Amerika'da çelik ve makine sektörlerinde,
Okyanusya ülkelerinde otomotiv ve kuru meyvede Uzakdoğu ülkelerinde hububat ve su ürünlerinde artık biz de varız diyebiliyoruz. Ancak gidecek çok yolumuz olduğu açık.
Pazarlar hakkında sağlıklı bilgiye erişimde ticaret müşavirlerimizin desteğine büyükelçilerimizin ve konsoloslarımızın katacağı güç özgüvenimizi daha da artıracaktır. Diplomatik misyon sayısıyla dünyanın ilk 5 ülkesi arasında yer alan Türkiye'nin küresel marka algısına 2023'te 226.6 milyar doları ürün ihracatı olmak üzere hizmet ihracatıyla birlikte toplamda 290 milyar dolara, 2030 için de 400 milyar dolara azimle koşmayı sürdüreceğiz."
Okyanusya ülkelerinde otomotiv ve kuru meyvede Uzakdoğu ülkelerinde hububat ve su ürünlerinde artık biz de varız diyebiliyoruz. Ancak gidecek çok yolumuz olduğu açık.
Pazarlar hakkında sağlıklı bilgiye erişimde ticaret müşavirlerimizin desteğine büyükelçilerimizin ve konsoloslarımızın katacağı güç özgüvenimizi daha da artıracaktır. Diplomatik misyon sayısıyla dünyanın ilk 5 ülkesi arasında yer alan Türkiye'nin küresel marka algısına 2023'te 226.6 milyar doları ürün ihracatı olmak üzere hizmet ihracatıyla birlikte toplamda 290 milyar dolara, 2030 için de 400 milyar dolara azimle koşmayı sürdüreceğiz."
Gümrük Birliği güncellenmeli
TİM Başkanı, Türkiye'nin 1. ve 2. kuşak komşu ülkeler ve Avrasya'dan başlayarak tüm dünya ile siyasi ilişkilerinin güçlü, istikrarlı ve sürdürülebilir olmasının dış ticareti olumlu etkilediğini vurguladı. Gülle, "Bununla birlikte, siyasi ilişkilerin ticarete katkı sunacak şekilde ele alınması, siyasi meselelerde dış ticaretin gerektiğinde bir koz, motive edici bir unsur olarak kullanılması, Türkiye ile siyasi alanda görüş ayrılıkları olan ülkelerin ticari konuları ayrı tutmaları yönünde ikna edilmesi ve ticari konuların ayrılması, Dışişleri Bakanlığı'mızdan ihracatçılarımızın beklentileri arasındadır. Gümrük Birliği'nin güncellenerek, AB pazarındaki varlığımızı güçlendirmenin yanında pazar çeşitliliğimizi arttıracak yeni ticari ilişkilere ve yeni anlaşmalara yönelme gereği kaçınılmazdır.
Ayrıca, pazar payımızın düşük olduğu Latin Amerika ülkeleri son dönemde ihracatçılarımız için gözde bir pazar konumuna gelmiştir. Ticaret Bakanlığımızın da hedef ülke belirleme stratejisini, ihracat ailesi olarak bizler de benimseyerek, bu doğrultuda yol haritaları üzerinde çalışmaktayız" şeklinde konuştu.
Ayrıca, pazar payımızın düşük olduğu Latin Amerika ülkeleri son dönemde ihracatçılarımız için gözde bir pazar konumuna gelmiştir. Ticaret Bakanlığımızın da hedef ülke belirleme stratejisini, ihracat ailesi olarak bizler de benimseyerek, bu doğrultuda yol haritaları üzerinde çalışmaktayız" şeklinde konuştu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.