İstanbul depremi çat kapı gelebilir
Bilim Akademisi Üyesi Prof. Dr. Naci Görür, "İstanbul gibi yapı stokunun yüzde 60’ının zafiyet içinde olduğu bir yerde depremin sonuçları çok büyük olacak. Marmara’nın altındaki kabuk aşırı stres biriktirmiş durumda ve kırılmayı bekliyor" dedi.





İstanbul risk altında
"Türkiye'de 1999'dan bu yana en az 4-5 seçim oldu. 1999'da bir gecede, 55 saniyede 20 bin insanı gömdük" diyen Görür, şöyle devam etti: "Ben hiçbir zaman kendi milletimin meydanlarda pankart taşıyıp da 'depremde ölmek istemiyoruz' diye siyasileri zorladığını görmedim. Zaten halk işi ciddiye alsa, siyasetçi de almak zorunda kalır. Aksi halde oy alamaz. Hiçbir seçimde, hemen hiçbir parti ciddi olarak depremi ön plana çıkartmadı. Bize 'devlet dairelerinin, okulların tümü deprem güvenli hale geldi' dediler. Ne oldu? İstanbul'da geçen yıl 5.8'lik depremde 'güvenilir' dedikleri binaların çoğu haşat oldu. Minimum 7.3 deprem geliyor, şakası yok. İstanbul gibi yapı stokunun yüzde 60'ının zafiyet içinde olduğu bir yerde bunun sonuçları çok büyük olacak. İstanbul'da 1 milyon 600 bin bina var. Yine resmi rakamlara göre bu yapı stokunun yüzde 60'ı mühendislik hizmeti görmemiş. 2000'lerin başındaki gibi hareket etseydik, bugün İstanbul'da deprem korkusu çekmeyecektik. Hiçbir şey yapmadınız, yapmıyorsunuz da… Her sene koca Anadolu levhası Marmara'nın altındaki kabuğa 2.5 santime denk gelen stresi yüklüyor. Dolayısıyla Marmara'nın altındaki kabuk aşırı stres biriktirmiş durumda ve kırılmayı bekliyor." HABER MERKEZİ












































































