Bursa Tüketiciler Derneği Genel Başkanı Sıtkı Yılmaz, "Tüketiciler, 1 Mart 2006 tarihinden önce düzenlenmiş sözleşmelere dayalı kredi kartlarına ait yıllık üyelik aidatını her zaman geri isteyebilir'' dedi.
Bursa Tüketiciler Derneği Genel Başkanı Sıtkı Yılmaz, "Tüketiciler, Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu'nun yürürlüğe girdiği 1 Mart 2006 tarihinden önce düzenlenmiş sözleşmelere dayalı kredi kartlarına ait yıllık üyelik aidatını her zaman geri isteyebilir'' dedi. Yılmaz, bankaların özellikle kredi kartları ve diğer ürünlerinde borç, kesintiler, hesap işletim ücreti, yıllık aidat bedeli gibi konularda yeterli ve doğru bilgilendirme yapmadığını, bu nedenle ortaya çıkan sorunların tüketici dernekleri, tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemelerini meşgul ettiğini söyledi. Bunun taraflar arasındaki güven ilişkisini de zedelediğini ifade eden Yılmaz, doğru yönlendirilmeyen tüketicilerin, sözleşme imzalama aşamasında ne yapmaları gerektiğini iyi öğrenmelerini istedi. Yılmaz, tüketiciyle birebir müzakere edilmeyen, tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan ve iyi niyet kurallarına aykırı olarak düzenlenen sözleşmelerden, tüketicilerin sorumlu tutulamayacağını ifade etti. Yılmaz, 1 Mart 2006 tarihinden itibaren durumun değiştiğini, bununla ilgili bir madde konulduğunu belirterek, bankalar arasında farklı uygulamalar olmakla birlikte, tüketicilerin bu maddeye itiraz kaydıyla sözleşmeyi imzalayabileceklerini belirtti.
Bursa Tüketiciler Derneği Genel Başkanı Sıtkı Yılmaz, "Tüketiciler, Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu'nun yürürlüğe girdiği 1 Mart 2006 tarihinden önce düzenlenmiş sözleşmelere dayalı kredi kartlarına ait yıllık üyelik aidatını her zaman geri isteyebilir'' dedi. Yılmaz, bankaların özellikle kredi kartları ve diğer ürünlerinde borç, kesintiler, hesap işletim ücreti, yıllık aidat bedeli gibi konularda yeterli ve doğru bilgilendirme yapmadığını, bu nedenle ortaya çıkan sorunların tüketici dernekleri, tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemelerini meşgul ettiğini söyledi. Bunun taraflar arasındaki güven ilişkisini de zedelediğini ifade eden Yılmaz, doğru yönlendirilmeyen tüketicilerin, sözleşme imzalama aşamasında ne yapmaları gerektiğini iyi öğrenmelerini istedi. Yılmaz, tüketiciyle birebir müzakere edilmeyen, tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan ve iyi niyet kurallarına aykırı olarak düzenlenen sözleşmelerden, tüketicilerin sorumlu tutulamayacağını ifade etti. Yılmaz, 1 Mart 2006 tarihinden itibaren durumun değiştiğini, bununla ilgili bir madde konulduğunu belirterek, bankalar arasında farklı uygulamalar olmakla birlikte, tüketicilerin bu maddeye itiraz kaydıyla sözleşmeyi imzalayabileceklerini belirtti.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.