Markaların hedefi yurtdışı pazarı
Türkiye'nin önde gelen 79 markasını çatısı altında toplayan Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), halen 2 bin 603 olan yurtdışında açtığı mağaza sayısını 2014 sonunda 4 binin üzerine çıkarmayı amaçlıyor
24.05.2012 00:00:00
EKONOMİ SERVİSİ
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), yurtdışında mağaza açmaya ağırlık vermeye başladı. BMD'ye üye 79 marka, 2009 yılı sonunda 1370 olan mağaza sayısını Nisan 2012 sonu itibariyle 2 bin 603'e çıkardı. Bu mağazaların 1313'ü Bağımsız Devletler Topluluğu'nda (Azerbaycan, Ukrayna, Rusya, Kazakistan, Gürcistan vesaire), 534'ü Ortadoğu ve Kuzey Afrika'da, 528'i Avrupa'da, 153'ü ise Kuzey Amerika'da bulunuyor. BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz, yurtdışında büyümenin tıkanmadığını, Avrupa konusunda temkinli olduklarını kaydetti. Bmd, 2023'te yurtdışında 20 bin mağazaya ulaşmayı hedefliyor.
Dernek tarihinde ilk kez ikinci kez başkanlık görevini üstlenen BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz, yeni Yönetim Kurulu Üyelerinin katılımıyla düzenlediği toplantıda, 2014'e kadar hayata geçirmeyi planladıkları projeler ve hedeflere ilişkin bilgi verdi. Yılmaz Yılmaz, Türkiye'yi 2023'e kadar bölge ve dünya modasına yön veren konuma taşımak, İstanbul'u ‘markalar merkezi' haline getirmek gibi bir vizyon üstlendiklerini vurgulayarak, “Misyonumuz ise markalarımızın gücünü ve perakende yetkinliğini artırarak Türkiye'nin marka ekonomisine dönüşümünü sağlamak” dedi.
Yılmaz Yılmaz, şöyle devam etti: “Göreve geldiğimiz Mart 2010'da yurtiçinde BMD markalarının 40 bin mağaza, 170 bin kişilik istihdam, 2.3 milyon metrekare satış alanı, 24 milyar dolar ciro söz konusuydu. Nisan 2012'de bu rakamlar sırasıyla 50 bin mağazaya, 220 bin kişilik istihdama, 3 milyon metre kare satış alanına ve 30 milyar dolar ciroya çıktı. İki yıllık yeni görev süremizin bitiş tarihi olan 2014'te ise 60 binden fazla mağazaya, 310 bin kişilik istihdama, 3.7 milyon metrekarelik satış alanına ve 40 milyar dolar ciroya ulaşmayı hedefliyoruz. Yine Mart 2010'da yurt dışında BMD markalarının toplam bin 370 mağazası vardı. Nisan 2012'ye geldiğimizde 79 BMD markasının 91 ülkede toplam 2 bin 603 mağaza açtığını görüyoruz. 2014'te ise 100'ü aşkın ülkede 90 BMD markasına ait 4 binin üzerinde mağazaya ulaşmayı planlıyoruz. Bu rakamları bir başka şekilde ifade edecek olursak, 2014 yılına kadar yurt içinde 20 bin, yurt dışında bin 500 yeni mağaza, 10 milyar dolar ciro artışı, 90 bin yeni istihdam ve 700 bin metrekare yeni satış alanı hedefliyoruz.”
Federasyon kuruluyor
Yılmaz Yılmaz, BMD'nin geliştirdiği projeler arasında İstanbul Shoping Fest'in (ISF) ilk sırada yer aldığını söyledi. Geçen yıl 40 gün süren ilk İstanbul Shoping Fest'te kentin toplam perakende satışında yüzde 26'lık artış yakaladıklarını ve 8 milyar TL ciro gerçekleştirdiklerine dikkat çeken Yılmaz, bu yıl 9-29 Haziran tarihleri arasında düzenlenecek ikinci ISF'de 21 günde 7 milyar TL ciro hedeflediklerini ifade etti. Yılmaz Yılmaz, sektörde güç birliği yaratmak amacıyla başlatılan federasyon çalışmalarının final noktasına geldiğini de bildirerek, 24'ten 30 kişiye çıkan BMD Yönetim Kurulu'nun bu sürece çok daha fazla destek olacağını sözlerine ekledi.
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), yurtdışında mağaza açmaya ağırlık vermeye başladı. BMD'ye üye 79 marka, 2009 yılı sonunda 1370 olan mağaza sayısını Nisan 2012 sonu itibariyle 2 bin 603'e çıkardı. Bu mağazaların 1313'ü Bağımsız Devletler Topluluğu'nda (Azerbaycan, Ukrayna, Rusya, Kazakistan, Gürcistan vesaire), 534'ü Ortadoğu ve Kuzey Afrika'da, 528'i Avrupa'da, 153'ü ise Kuzey Amerika'da bulunuyor. BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz, yurtdışında büyümenin tıkanmadığını, Avrupa konusunda temkinli olduklarını kaydetti. Bmd, 2023'te yurtdışında 20 bin mağazaya ulaşmayı hedefliyor.
Dernek tarihinde ilk kez ikinci kez başkanlık görevini üstlenen BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz, yeni Yönetim Kurulu Üyelerinin katılımıyla düzenlediği toplantıda, 2014'e kadar hayata geçirmeyi planladıkları projeler ve hedeflere ilişkin bilgi verdi. Yılmaz Yılmaz, Türkiye'yi 2023'e kadar bölge ve dünya modasına yön veren konuma taşımak, İstanbul'u ‘markalar merkezi' haline getirmek gibi bir vizyon üstlendiklerini vurgulayarak, “Misyonumuz ise markalarımızın gücünü ve perakende yetkinliğini artırarak Türkiye'nin marka ekonomisine dönüşümünü sağlamak” dedi.
Yılmaz Yılmaz, şöyle devam etti: “Göreve geldiğimiz Mart 2010'da yurtiçinde BMD markalarının 40 bin mağaza, 170 bin kişilik istihdam, 2.3 milyon metrekare satış alanı, 24 milyar dolar ciro söz konusuydu. Nisan 2012'de bu rakamlar sırasıyla 50 bin mağazaya, 220 bin kişilik istihdama, 3 milyon metre kare satış alanına ve 30 milyar dolar ciroya çıktı. İki yıllık yeni görev süremizin bitiş tarihi olan 2014'te ise 60 binden fazla mağazaya, 310 bin kişilik istihdama, 3.7 milyon metrekarelik satış alanına ve 40 milyar dolar ciroya ulaşmayı hedefliyoruz. Yine Mart 2010'da yurt dışında BMD markalarının toplam bin 370 mağazası vardı. Nisan 2012'ye geldiğimizde 79 BMD markasının 91 ülkede toplam 2 bin 603 mağaza açtığını görüyoruz. 2014'te ise 100'ü aşkın ülkede 90 BMD markasına ait 4 binin üzerinde mağazaya ulaşmayı planlıyoruz. Bu rakamları bir başka şekilde ifade edecek olursak, 2014 yılına kadar yurt içinde 20 bin, yurt dışında bin 500 yeni mağaza, 10 milyar dolar ciro artışı, 90 bin yeni istihdam ve 700 bin metrekare yeni satış alanı hedefliyoruz.”
Federasyon kuruluyor
Yılmaz Yılmaz, BMD'nin geliştirdiği projeler arasında İstanbul Shoping Fest'in (ISF) ilk sırada yer aldığını söyledi. Geçen yıl 40 gün süren ilk İstanbul Shoping Fest'te kentin toplam perakende satışında yüzde 26'lık artış yakaladıklarını ve 8 milyar TL ciro gerçekleştirdiklerine dikkat çeken Yılmaz, bu yıl 9-29 Haziran tarihleri arasında düzenlenecek ikinci ISF'de 21 günde 7 milyar TL ciro hedeflediklerini ifade etti. Yılmaz Yılmaz, sektörde güç birliği yaratmak amacıyla başlatılan federasyon çalışmalarının final noktasına geldiğini de bildirerek, 24'ten 30 kişiye çıkan BMD Yönetim Kurulu'nun bu sürece çok daha fazla destek olacağını sözlerine ekledi.