En başarılı fen liseleri
Sınavların en başarılı olanları fen liseleri olmuştur. Onlar tartışmasız olarak ilk sırayı almaktadır. Oraya zaten seçme çocuklar sınavla alınmaktadır. En çok ihtimam da devlet tarafından o liselere verilmektedir. Yani bu liseler her taraftan destek ve yardım görmektedir. Onun için başarıları da sürpriz sayılmamaktadır. Aksine onların bu kadar ihtimamdan sonra, başarısızlıkları sürpriz sayılabilir. Burada bilhassa Meslek Liselerine ve onların arasındaki imam hatip liselerine dikkatinizi çekmek isterim. Eğer bu sonuçlara dikkatle bakıp ve bir değerlendirme yaptınızsa, bazı sınav özelliklerini derhal fark etmiş olmanız gerekir. Bunları kısaca açıklamaya çalışalım:
İmam hatiplerin başarılı durumu
1 - Türkiye'de bu kadar lise arasından, hele önlerine olmayacak engeller yerleştirilen "İmam Hatip" liseleri öğrencilerinin başarıları, bu son sınavla da açıkça ortaya çıkmış bulunmaktadır.
2 - İmam Hatip Liselerine sınav değerlendirilmelerinde, haksızlık yapılarak katı davranılmaktadır. Ona rağmen "İHL'ler, devlet liselerinin" önüne geçmeyi başarabilmişlerdir. Mesela 4 yıllık okullara ve fakültelere, giriş oranları şunu göstermektedir: Düz Liselerdeki bu Fakültelere ve Okullara ortalama giriş Yüzdesi % 64.8 iken, imam hatiplilerin yüzdesi % 72.0 civarındadır. İmam Hatipler her şeye rağmen 7-8 puan önde görülmektedir.
3 - Öte yandan Diğer Meslek Liselerinin giriş sınavlarındaki başarısı ise yine İHL'lere göre çok düşük seviyelerde kalmıştır. Mesela:
a - Sağlık Liselerinin başarı oranı: % 49.2,
b - Kız Mes Liselerinin başarı oranı: % 37.6,
c - Sekreterlik Meslek Liseleri (ki en başarılı sayılmakta) % 69.1,
Yüzdelerinde başarılı olmuşlardır. Dikkat edilirse tüm düz liselerde ve tüm meslek liselerindeki başarı oranlarından, İHL'nin başarı oranları çok daha yüksek olmuştur. Bu durum ise açıkça şunu göstermektedir:
1 - İHL'lerde çok iyi müsbep bilim öğrenimi ile maneviyatla ve dini bilgilerle beraber çok iyi çağdaş insan yetiştirilmektedir. Böylece bu öğrenciler hem dinlerini öğrenip hem de bilgi alnında öne gelmektedirler. Üstelik ahlak-davranış bakımından da genellikle örnek seviyede olmaktadırlar.
Sınavlardaki başarı oranlarıyla İHL okulları bunu açıkça ispat etmektedirler.
2 - Yürürlükte olan YÖK yasasına göre, mesleki okulların önüne, onları caydırmak için çeşitli zorluklar, engeller konmaktadır. Özellikle tüm oklar (İHL'lere yönelik olarak) envai çeşit suni "Çelmeler" takılmaktadır. Bazı kimseler, İHL'leri çağ dışı - sadece dine ait - yetersiz, bilgisiz ve antilaik olarak görmektedir. Bunları söyleyen bazı sivri akıllı zatı muhteremler, onlara "Tukaka" demektedirler. Bazı medya kuruluşları onların adeta, Cumhuriyet Düşmanı ve Laikliğe karşı olduklarını iddia etmektedirler. Bu sebeple İHL okul çocuklarına neredeyse 2. sınıf vatandaş olarak bakılmaktadır. Ona rağmen bu çocuklar bütün bunlardan dolayı öfkeye kapılmadan, sabrederek, derslerini yapmakta ve sınavlarda üstün başarı sağlamaktadır. Bu tutumlarından dolayı kendilerini burada ancak tebrik etmek gerekir.
3 - Merak ediyorum acaba 32.000 sıfır çeken öğrenci arasında kaç tane İHL'li bulunmaktadır. Yoksa hiç mi yoktur!
Burada bir şey sormak istiyorum:
- Laik olmak için illa dinini hiç bilmemek veya bir nevi dinsiz olmak mı gerekiyor?
Böyle olması mümkün değil. Çünkü bu tür laiklik anlayışı ancak eski Sovyetler Birliği'nde ve komünist Çin'de bulunmaktadır.
Sınavların en başarılı olanları fen liseleri olmuştur. Onlar tartışmasız olarak ilk sırayı almaktadır. Oraya zaten seçme çocuklar sınavla alınmaktadır. En çok ihtimam da devlet tarafından o liselere verilmektedir. Yani bu liseler her taraftan destek ve yardım görmektedir. Onun için başarıları da sürpriz sayılmamaktadır. Aksine onların bu kadar ihtimamdan sonra, başarısızlıkları sürpriz sayılabilir. Burada bilhassa Meslek Liselerine ve onların arasındaki imam hatip liselerine dikkatinizi çekmek isterim. Eğer bu sonuçlara dikkatle bakıp ve bir değerlendirme yaptınızsa, bazı sınav özelliklerini derhal fark etmiş olmanız gerekir. Bunları kısaca açıklamaya çalışalım:
İmam hatiplerin başarılı durumu
1 - Türkiye'de bu kadar lise arasından, hele önlerine olmayacak engeller yerleştirilen "İmam Hatip" liseleri öğrencilerinin başarıları, bu son sınavla da açıkça ortaya çıkmış bulunmaktadır.
2 - İmam Hatip Liselerine sınav değerlendirilmelerinde, haksızlık yapılarak katı davranılmaktadır. Ona rağmen "İHL'ler, devlet liselerinin" önüne geçmeyi başarabilmişlerdir. Mesela 4 yıllık okullara ve fakültelere, giriş oranları şunu göstermektedir: Düz Liselerdeki bu Fakültelere ve Okullara ortalama giriş Yüzdesi % 64.8 iken, imam hatiplilerin yüzdesi % 72.0 civarındadır. İmam Hatipler her şeye rağmen 7-8 puan önde görülmektedir.
3 - Öte yandan Diğer Meslek Liselerinin giriş sınavlarındaki başarısı ise yine İHL'lere göre çok düşük seviyelerde kalmıştır. Mesela:
a - Sağlık Liselerinin başarı oranı: % 49.2,
b - Kız Mes Liselerinin başarı oranı: % 37.6,
c - Sekreterlik Meslek Liseleri (ki en başarılı sayılmakta) % 69.1,
Yüzdelerinde başarılı olmuşlardır. Dikkat edilirse tüm düz liselerde ve tüm meslek liselerindeki başarı oranlarından, İHL'nin başarı oranları çok daha yüksek olmuştur. Bu durum ise açıkça şunu göstermektedir:
1 - İHL'lerde çok iyi müsbep bilim öğrenimi ile maneviyatla ve dini bilgilerle beraber çok iyi çağdaş insan yetiştirilmektedir. Böylece bu öğrenciler hem dinlerini öğrenip hem de bilgi alnında öne gelmektedirler. Üstelik ahlak-davranış bakımından da genellikle örnek seviyede olmaktadırlar.
Sınavlardaki başarı oranlarıyla İHL okulları bunu açıkça ispat etmektedirler.
2 - Yürürlükte olan YÖK yasasına göre, mesleki okulların önüne, onları caydırmak için çeşitli zorluklar, engeller konmaktadır. Özellikle tüm oklar (İHL'lere yönelik olarak) envai çeşit suni "Çelmeler" takılmaktadır. Bazı kimseler, İHL'leri çağ dışı - sadece dine ait - yetersiz, bilgisiz ve antilaik olarak görmektedir. Bunları söyleyen bazı sivri akıllı zatı muhteremler, onlara "Tukaka" demektedirler. Bazı medya kuruluşları onların adeta, Cumhuriyet Düşmanı ve Laikliğe karşı olduklarını iddia etmektedirler. Bu sebeple İHL okul çocuklarına neredeyse 2. sınıf vatandaş olarak bakılmaktadır. Ona rağmen bu çocuklar bütün bunlardan dolayı öfkeye kapılmadan, sabrederek, derslerini yapmakta ve sınavlarda üstün başarı sağlamaktadır. Bu tutumlarından dolayı kendilerini burada ancak tebrik etmek gerekir.
3 - Merak ediyorum acaba 32.000 sıfır çeken öğrenci arasında kaç tane İHL'li bulunmaktadır. Yoksa hiç mi yoktur!
Burada bir şey sormak istiyorum:
- Laik olmak için illa dinini hiç bilmemek veya bir nevi dinsiz olmak mı gerekiyor?
Böyle olması mümkün değil. Çünkü bu tür laiklik anlayışı ancak eski Sovyetler Birliği'nde ve komünist Çin'de bulunmaktadır.
Prof. Dr. Cahit Babuna / diğer yazıları
- Batı kültüründe toplumsal çöküş -2- / 22.10.2006
- Batı kültüründe toplumsal çöküş / 21.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler -2- / 20.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler -2- / 19.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler / 18.10.2006
- Oruç tutmak, aç kalmak değildir / 15.10.2006
- Ramazan-ı Şerif temizlenme ayı / 14.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -4- / 09.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -4- / 08.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -3- / 07.10.2006
- Batı kültüründe toplumsal çöküş / 21.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler -2- / 20.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler -2- / 19.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler / 18.10.2006
- Oruç tutmak, aç kalmak değildir / 15.10.2006
- Ramazan-ı Şerif temizlenme ayı / 14.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -4- / 09.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -4- / 08.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -3- / 07.10.2006