Mobilyacı da Ar-Ge’ye yöneldi
Türk mobilya sektörü, kilo başına ihracat birim fiyatını yükseltmek için araştırma - geliştirmeye ağırlık vermeye başladı. Bu çerçevede hedef
kilogram başına 3.7 dolar olan ihracat gelirini 6-7 dolara çıkarmak
Türkiye ucuza satıyor
İtalya ihraç ettiği her mobilyadan kilo başına 6.6 dolar, Almanya 6 dolar gelir elde ederken, Türkiye’de bu rakam 3.7 dolar. Akdeniz Ağaç ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı ve Mobilya Ar-Ge Proje Pazarı (MAPP) Yürütme Kurulu Başkanı Bülent Aymen, Mersin’de Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan ile Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi’nin de katılımıyla düzenlenen Mobilya Ar-Ge Proje Pazarı’nda yaptığı konuşmada, Türk mobilya sektörünün 2 milyar dolar ihracatı olduğuna işaret ederek, “2023 yılında hedefimiz 6 milyar dolar. Ar-Ge proje pazarıyla 10 milyarları bile görebiliriz” diye konuştu. Türkiye’de mobilya sektörünün kilogramı 3.7’den ihracat gerçekleştirdiklerini anlatan Aymen, “Rakiplerimiz Fransa, Almanya gibi ülkeler kilogramı yaklaşık 7 dolardan ihraç ediyor. O rakamlara ulaşmanın yolu, rekabetin yolu Ar-Ge’den geçiyor” diye konuştu. Türkiye’de Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanlığı destekleriyle düzenlenen Ar-Ge proje pzarları daha önce Otomotiv, Gıda ve makine sektörlerinde yapılmıştı.
Hammadde sıkıntısı var
Sektörün hammadde sıkıntısı olduğunu vurgulayan Aymen, “Hammaddemiz ağacı dünyadaki piyasa fiyatlarının üstünde alıyoruz. Ülkemizde hammadde alımında gereksiz fonlar uygulanıyor. Geçtiğimiz sene dünyada hammadde temininde metreküpü 50 dolarken, biz Türkiye’de bu metrekareler için 90 dolar ödüyoruz. Gereksiz fonların kaldırılmasını ve dünya piyasa fiyatlarında hammadde temini istiyoruz” diye konuştu. EKONOMİ SERVİSİ
















































































