Orucu suyla açmanın tansiyonu düzenleyici etkisi var
Ramazan ayında beslenmenin çok önemli olduğu, orucun suyla açılmasının tansiyonu düzenlediği belirtildi
Helvacıoğlu, uzun dönem açlık sonrasında tüketilen iftar menülerinde, hamur işleri, ağır tatlılar, yağlı gıdalar, ağır et yemeklerinin bol miktarda bulundurulması ve gün boyu aç kalan mideyi alıştırmadan hızla ve çok miktarda yemekle doldurmanın şişkinlik, hazımsızlık, midede gerginlik hissi, kan şekerinin yükselmesi, tansiyon yükselmesi gibi sorunlara yol açacağını söyledi. Helvacıoğlu, aynı zamanda Ramazan ayında açlığa bağlı olarak fiziksel aktivitenin de azaldığını, bu şekilde beslenmenin ve hareketsizliğin uzun dönemde kilo almaya, bunun da obeziteye neden olabileceğini anlattı.
İftarda orucu su ile açarak tansiyonun düzenlenmesi gerektiğini söyleyen Helvacıoğlu, şöyle konuştu: "Uzun dönem açlık sonucunda düşen kan şekerini yükseltmek için hurma ve kuru meyveler de başlangıç için ideal besinlerdir. Daha sonra az yağlı bir çorba, zeytinyağlı bir sebze yemeği ve yoğurt 1-2 dilim ekmekle devam edilebilir. Yaklaşık 45 dakika 1 saat sonra ise, ızgara, fırınlanmış, haşlanmış veya buğulama et, balık, tavuk ile beraber salata tüketilebilir. İftardan sonra mide bir süre dinlendirilir, akşam boyunca ise meyve veya sütlü tatlı tüketilebilir." (İHA)












































































