Pick-up'lar konforda ciplerle yarışıyor
Türkiye'de son dönemde revaçta olan pick-up'lar, SUV pazarından (cip) pay alabilmek için konfora ağırlık vermeye başladı
31.08.2015 00:00:00
Pick-up'lar normalde ticari ve arazi araçlar olarak bilinir. Konforları artan bu araçlara artık şehir merkezlerinde de daha sıklıkla karşılaşılıyor. Temsa Motorlu Araçlar Genel Müdürü Eşref Zeka, pick-up'ların konforda SUV olarak bilinen ciplere yaklaştığını ifade ederek, aynı pazara hitap etmeye başladıklarını kaydetti. Yüzde 33'lük pazar payıyla Türkiye'de en çok satan pick-up markası olan yeni Mitsubishi L200'ün Davraz Dağları'nda yapılan lansmanında konuşan Zeka, pick-up'ların hem otomobil, hem de hafifi ticari araç özelliği taşıdığına işaret ederek, "İyi bir pick-up, çevreci kimliğe sahip olmalı. Bu açıdan böyle bir aracı üretmek kolay değil" dedi. İlk Mitsubishi L200'ün 1978'de yollara çıktığını hatırlatan Zeka, "Geçen yıl 5. versiyon çıktı. Mitsubishi, 1978'den bu yana 4 milyon pick-up üretti, 1992'den bu yana da Türkiye'de 60 binden fazla pick-up sattı" şeklinde konuştu. Belirsizlik satışları etkiliyorOtomotiv sektöründe 2014 yılının ilk 8 ayının iyi geçtiğine işaret eden Zeka, şunları kaydetti: "Eylül, Ekim, Kasım, Aralık aylarında siyasi belirsizlik nedeniyle satışlar aşağı çekilecek. Bugüne kadar en yüksek rakam olan 2011 yılındaki 870 bin toplam araç satışının 900 bine çıkmasını öngörüyoruz. 2011 yılında 16 bin 649 pick-up satılmıştı. Bu sene bu rakam 13 binler civarında olacak. Bunun 4 bini Mitsubishi L200 olacak. Son 10 yılın 7'sinde Mitsubishi pazar lideri oldu." Dayanıklılığı, konforu artırılan yeni nesil Mitsubishi L200'ün satış fiyatı donanımına göre 80-110 bin TL arasında belirlendi. EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.