‘Plastik Avcıları’ iş başında
20’nci yılında İstanbul markasını merkezine alan Marka Konferansı, İstanbul’un sadece bugününü konuşmayı değil geleceği için çözüm üretmeyi de hedefliyor





Marka Konferansı 20'nci yıl kapsamında WWF-Türkiye (Doğal Hayatı Koruma Vakfı) işbirliği, Yapı Kredi World desteği, Beşiktaş Belediyesi ve Üsküdar Belediyesi katkılarıyla hayata geçen Plastik Avcıları İstanbul Projesi ile İstanbul'un plastik atıklarını azaltmak ve tüketilen plastiği geri dönüşüme kazandırmak için önemli bir harekete liderlik ediyor.
Yürekli Yönetim Kurulu Başkanı, MARKA Konferanslarının kurucusu Ayşegül Yürekli Şengör, "İstanbul markası için kültür sanat, dijital dönüşüm ve plastik atık olmak üzere üç ana tema üstünden çalışmalar başlattık. İstanbul'un gelecekteki en büyük problemlerinden birinin çevre kirliliği olduğunu düşünüyorum" dedi.
Plastik Avcıları İstanbul Projesi ilk aşamada pilot bölge seçilen İstanbul Boğazı'nın iki yakası Beşiktaş ve Üsküdar'da başlatılacak. Proje ile her iki ilçede de geri dönüşüm atık ünitelerinin erişilir hale getirilmesi, haritalandırılması ve bu haritaların herkese açık hale getirilmesi hedefleniyor. Pilot bölgelerde yer alan orta ve lise seviyesindeki okullarda çocuklara Plastik Avcıları Eğitimi verilecek ve her bir öğrencinin hem okullarında hem de kendi evlerinde bu ilkeleri uygular hale gelmeleri teşvik edilecek.
EKONOMİ SERVİSİ