AKP iktidarının "2006 sonunda bitecek" sözü verdiği Karadeniz Sahil Yolu bu yıl da biteceğe benzemiyor. Projenin şu ana kadar tamamlanan bölümü yaklaşık yüzde 80! Karayolları 10. Bölge Müdürü Mahmut Çelikcan, Karadeniz Sahil Yolu Projesi'nin fiziksel gerçekleşme oranının yüzde 80'lerde olduğunu, bu yıl sonu itibariyle işi yüzde 95 oranında bitirmeyi amaçladıklarını söyledi. Çelikcan, Karadeniz Sahil Yolu'nun, bölge müdürlüklerinin sorumluluk alanındaki toplam uzunluğunun 346 kilometre olup Giresun'un Piraziz ilçesinden Sarp Sınır Kapısı'na kadar olan kısmı kapsadığını belirtti. Bu kesimdeki ilk ihalenin 1987 yılında gerçekleştirildiğini, yoğunlaşmış olarak 1998'de diğer kesimlerin ihalesinin yapıldığını ifade eden Çelikcan, "Bu kesimde 10 müteahhidimiz çalışmalarını sürdürmüş olup Hopa-Sarp kesimi geçmiş yıllarda bitirilerek trafiğe açılmıştır. Bunun dışındaki kesimlerde çalışmalar devam etmektedir" dedi. Şu anda, projenin fiziksel gerçekleşme oranının yüzde 80'lerde olduğunu dile getiren Çelikcan, amaçlarının bu yıl sonu itibariyle işi yüzde 95 oranında bitirmek olduğunu söyledi. 2007'ye kalacak bölümler2006 yılında bitiremeyecekleri 3 nokta olduğunu kaydeden Çelikcan, "Bunlardan biriGiresun'daki Gülburnu viyadüğüdür. Yapım zorluğu, yapım metodu nedeniyle 2006 yılı sonunda bitirilemeyecek. Ayrıca Tirebolu tüneli ile Araklı Konakönü tüneli 2006 sonunda bitirilemeyecek kesimlerdir. Bu 3 noktanın toplam uzunluğu 7 kilometredir. . Bunlar da 2007'nin ortalarına doğru bitirilerek trafiğe açılacaktır" diye konuştu. Çelikcan, Samsun-Sarp olarak düşünüldüğünde toplam proje uzunluğunun 542 kilometre olduğunu belirterek, "Piraziz-Samsun arasındaki kesim Karayolları 7. Bölge Müdürlüğü denetiminde yapılmaktadır. O projenin en önemli kesimlerinden biri Perşembe-Bolaman arasındaki güzergahtır. Bu kesim de yıl sonunda bitirilerek trafiğe açılacaktır" dedi. Müteahhitlerin büyük bir özveriyle çalıştıklarını belirten Çelikcan, "Ödenek üstü bir çalışma söz konusu. Bu yıl verilen 548 trilyon liralık ödenek harcanmış durumda. Buna ilave olarak 650 trilyonluk bir ödenek üstü çalışması da söz konusu. Müteahhitler, Sayın Başbakanımız ile yaptıkları görüşmede gerekli talimatları aldılar, ona göre de işi bitireceklerini taahhüt ettiler. İnanıyorum ki, bu anlamda bir sorun yaşanmayacaktır" diye konuştu. Artıları fazla bir projeÇelikcan, Karayolları olarak yolla ilgili eleştirileri dikkate alarak birçok sahil geçişinde sahillerin yeniden kazanımı için tedbirler aldıklarını vurgulayarak, "Bununla ilgili birçok yapılar yaptık. Özellikle sahil koruma amaçlı yaptığımız yapılarda sahillerimizin yeniden oluştuğunu görüyoruz. Deniz kıyılarında yapmış olduğumuz yürüyüş yollarıyla, bakı teraslarıyla aslında insanları deniz kıyısına çektik. Artıları eksileriyle ortaya koyduğunuzda Karadeniz Sahil Yolu gerçekten artıları daha çok olan bir projedir" diye konuştu. Kıyı şeridindeki illerin en büyük sıkıntının çöp olduğuna dikkati çeken Mahmut Çelikcan, şöyle devam etti: "Çöpler hep denize atılıyordu. Denizler biyolojik anlamda kirletiliyordu. Biz bu yolu yapmakla bunun da önünü kapattık. Denizle yol, yan yana gelince buradaki çöple olan bağlantıyı da kestik. Karayolları burada yol yapmakla kalmadı. Bu bir rehabilite projesi olarak da görülmelidir. Balıkçı barınaklarının modernize edilmesi sağlandı, kıyılar kazanıldı, çöp sorunu çözüldü."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.