Tarım ilaçlarının vahşi kullanımı sağlığa büyük tehdit
Tarım sektöründe kullanılan ilaçlar, yani pestisitler, bugün dünya genelinde yaygın bir şekilde kullanılmakta
Fahri Fatih Özcan





Ancak, bu ilaçların insan sağlığı üzerindeki olumsuz etkileri de giderek daha fazla dikkat çekiyor. Pestisitler, insanlarda akut ve kronik zehirlenmelere yol açabilir. Akut zehirlenme, ilacın yüksek dozda alınması sonucu hızlı bir şekilde ortaya çıkarken, kronik zehirlenme, düşük dozların uzun süreli alımı ile vücutta birikmesi sonucunda gelişir. Alerjik reaksiyonlar ve hatta kanserojen etkiler bile bu ilaçların potansiyel riskleri arasındadır.
Pestisitlerin çevreye olan olumsuz etkileri, su kaynaklarının kirlenmesi, toprak kalitesinin bozulması ve yararlı böcek popülasyonlarının azalması gibi dolaylı yollarla insan sağlığını tehdit eder. Örneğin, yağmur ve sulama sularıyla toprağın altına inen kimyasallar, yeraltı su kaynaklarını kirleterek içme suyu güvenliğini riske atabilir. Gıdalarda bulunan pestisit kalıntıları ise sindirim sistemi ve bağışıklık sistemi üzerinde zararlı etkilere neden olabilir.
Bazı pestisitler vücutta birikerek kanserojen etki gösterebilir. Bu kalıntılar, pişmiş yemekler, su ve içecekler dahil olmak üzere günlük tükettiğimiz birçok üründe bulunabilir. Bu zararların farkında olan bilim insanları ve tarım uzmanları, kimyasal ilaç kullanımını azaltmak ve daha sürdürülebilir tarım yöntemlerine geçiş yapmak için çalışmalar yürütüyor. Organik tarım, biyolojik mücadele ve entegre zararlı yönetimi gibi alternatif yöntemler, hem çevreyi hem de insan sağlığını korumayı amaçlıyor.









































































