logo
18 TEMMUZ 2025

Teknoloji marketlerinin sigortası 'fos' çıkıyor

 
Tüketiciler, teknoloji marketlerden aldıkları ürüne, oradaki temsilci tarafından ikna edici bir konuşma sonrasında sigorta yapıldığını ancak sigorta şartlarının kendilerine eksik aktarıldığını ve ürün bir zarara uğradığında sigorta şirketinin onarımın gerçekleşmesine onay vermediğini belirtiyor.

16.08.2022 22:35:00
Teknoloji marketlerinin sigortası 'fos' çıkıyor
Teknoloji marketlerinin sigortası 'fos' çıkıyor

Türkiye, teknolojiye olan ilginin yüksek olduğu ülkelerden biri konumunda. Birçok tüketici yeni çıkan ürünlerin takibini yaparken, bu ürünlere sahip olmak için de belirli bir bütçe ayırmak zorunda kalıyor. Ancak çoğu zaman satın alma maliyetinin yanına bir de satın alınan ürünü her türlü kaza ve olumsuz duruma karşı güvence altına almak için sigorta masrafı ekleniyor. Ancak son dönemde Türkiye'de faaliyet gösteren büyük teknoloji marketlerinin kendi personelleri tarafından müşterilere sunulan cihaz koruma sigortalarıyla ilgili şikayetler arttı.

Tüketiciler, teknoloji marketlerden aldıkları ürüne, oradaki temsilci tarafından ikna edici bir konuşma sonrasında sigorta yapıldığını ancak sigorta şartlarının kendilerine eksik aktarıldığını ve ürün bir zarara uğradığında sigorta şirketinin onarımın gerçekleşmesine onay vermediğini belirtiyor. Ürünün satın alındığı teknoloji marketten yönlendirilen sigorta şirketinin anlaşmalı olduğu teknik servisten kendilerine "Cihazınızın onarımı mümkün olmadığından tarafınıza hediye çeki tanımlanmıştır. Hediye Çek kodunuz ayrıca SMS ile bildirilecektir. Poliçe şartlarınız uyarınca, çek tanımlandığından cihazınız sigortacı mülkiyetine geçeceğinden geri dönüşüm/sovtaj surecine tabi tutulacaktır" şeklinde bir mesaj iletildiğini ifade ediyor. Bu karara itiraz edip cihazı tamir ettirmeden geri gönderilmesini talep edebiliyorsunuz. Ancak bunun için kısıtlı bir başvuru süresi bulunuyor. Bazı tüketiciler bu şekilde hediye çekini kabul etmeyip cihazını geri aldığında cihazda gönderilmeden önceki hasarlarla karşılaştıklarını ve önemsiz şekilde paketlendiğini öne sürüyor. Sigorta şirketi ise sigorta ücreti ödendikten sonra müşteriye verilen belgede yer alan "Ürünün onarımı ekonomik ya da mümkün değilse, ürün fatura bedelinin yüzde 60'ı kadar alışveriş çeki tanımlanır" şeklindeki maddeyi gerekçe göstererek cihazın onarımına onay vermiyor.

Tüketiciler Derneği (TÜDER) Genel Başkanı Levent Küçük, "Teknoloji market çalışanları sigorta satarken 'şöyle korur, böyle korur, hiç merak etmeyin' diyor. Ama başlarına bir olay gelince sigortadan bekledikleri çözümü bulamıyorlar maalesef" dedi. Levent Küçük, satın alınan ürünün, tamiri mümkün olmadığında ya da onarım maliyetinin yüksek olması durumunda sigorta şirketinin mülkiyetine geçmesinin kabul edilemez olduğunu belirterek, "Bu hukuka uygun bir durum değildir. Tüketici kanununda da bir haksız şart kapsamındadır. Tüketiciye haksız şart dayatılamaz" diye konuştu. AA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Adıyaman Belediye Meclisi Başkan Vekilini seçti
CHP'nin adayı Ufuk Bayır 22 oy aldı
Taş üstünde taş kalmadı
İsrail Gazze'nin yüzde 88'ini yıktı
Meclis komisyonu için ilk toplantı
İYİ Parti üye vermeyecek
Lula'dan Trump'a şok suçlama
'Bize şantaj yapıyor'
Putin buna çok kızacak
AB yaptırım paketini onayladı
İsrail'e silah taşıyor!
Gemi o limana uğrayacak
Tatar'dan diyalog mesajı
Diyalogdan kaçmıyoruz, ama...
Soruşturma açıldı
Tüm alışveriş onlardan geçiyor
TOBB haziran verilerini açıkladı
Kurulan şirket sayısı azaldı
45 yıl isteniyor
İzmir operasyonunda iddianame hazırlandı
'Yüzde 70'i fazla kilolu'
Sağlık Bakanı açıkladı
Tepkiler eşliğinde tek tek geçiyor
Zeytinlikler maden sahası oluyor
Genç işsizliğinde düşündüren oranlar
İşte Türk gençlerinin durumu
İBB'ye bir operasyon daha
18 kişi hakkında gözaltı kararı
Ersin Tatar'dan "egemen eşitlik" vurgusu
O şart olmazsa müzakere yok
Adıyaman Belediye Meclisi Başkan Vekilini seçti
CHP'nin adayı Ufuk Bayır 22 oy aldı
Taş üstünde taş kalmadı
İsrail Gazze'nin yüzde 88'ini yıktı
Meclis komisyonu için ilk toplantı
İYİ Parti üye vermeyecek
Lula'dan Trump'a şok suçlama
'Bize şantaj yapıyor'
Putin buna çok kızacak
AB yaptırım paketini onayladı
İsrail'e silah taşıyor!
Gemi o limana uğrayacak
Tatar'dan diyalog mesajı
Diyalogdan kaçmıyoruz, ama...
Soruşturma açıldı
Tüm alışveriş onlardan geçiyor
TOBB haziran verilerini açıkladı
Kurulan şirket sayısı azaldı
45 yıl isteniyor
İzmir operasyonunda iddianame hazırlandı
'Yüzde 70'i fazla kilolu'
Sağlık Bakanı açıkladı
Tepkiler eşliğinde tek tek geçiyor
Zeytinlikler maden sahası oluyor
Genç işsizliğinde düşündüren oranlar
İşte Türk gençlerinin durumu
İBB'ye bir operasyon daha
18 kişi hakkında gözaltı kararı
Ersin Tatar'dan "egemen eşitlik" vurgusu
O şart olmazsa müzakere yok
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.