Adana Organize Sanayi İşadamları Derneği (OSİD) Başkanı Hilal Aksöz, tekstil krizindeki çıkış yolunun ihracattan geçtiğini söyledi. Aksöz, iç ve dış pazardaki amansız rekabete karşı firmaları ihracat kanallarını zorlamaya çağırdı. Aksöz, Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi'ndeki (HSOSB) yatırımların yüzde 56'sını oluşturan tekstil sektörünün tarihinin en zor günlerini yaşadığını söyledi. İç pazarda yüksek maliyet ve Çin'den gelen ucuz ürünlerin, dış pazarda ise düşen döviz kurlarından dolayı rekabet gücü zayıflayan Türk tekstilcilerinin çıkış yolu aradığını vurgulayan Aksöz, "İç ve dış pazardaki amansız rekabete karşı ihracata ağırlık vermeyen zor ayakta durur" dedi. Aksöz, Çin'in kalitesiz ürünlerini sembolik fiyatlarla satarak Türk tekstilcisi ile rekabet ettiğini, halkın ise kaliteyi göz ardı etmesinin başka bir dezavantaj oluşturduğunu anlattı.
Yüksek maliyetler zorluyor
OSİD Başkanı Hilal Aksöz, emek yoğun sektör olan tekstilde işçilik maliyetleri ve sigorta primlerinin yüksekliğinin neden olduğu sıkıntıları kendi firmasından örnekler vererek anlattı.
Tekstilcinin bir değil birden fazla dertle uğraştığına işaret eden Aksöz, "Bu amansız rekabet karşısında elimizdeki müşterilerimizi kaçırmamak için öncelikle kaliteden ödün vermiyoruz. Aldığımız numune siparişlerini taahhüt ettiğimiz tarihten de önce teslim etmek için çaba harcıyoruz. Avrupa ülkelerinden aldığımız taleplere en geç bir hafta 10 gün içinde cevap veriyoruz"dedi. Aksöz, geçen yıldan itibaren sinyallerini veren Çin krizi nedeniyle erken önlem aldıklarını, geçen yıl 1 milyon 800 bin metre civarında olan toplam üretimlerinin yüzde 30'unu ihraç ettiklerini belirterek, "Bu yıl 3 milyon metre üretim ve bunun yüzde 50'sini ihraç etmeye odaklandık" dedi.
Yüksek maliyetler zorluyor
OSİD Başkanı Hilal Aksöz, emek yoğun sektör olan tekstilde işçilik maliyetleri ve sigorta primlerinin yüksekliğinin neden olduğu sıkıntıları kendi firmasından örnekler vererek anlattı.
Tekstilcinin bir değil birden fazla dertle uğraştığına işaret eden Aksöz, "Bu amansız rekabet karşısında elimizdeki müşterilerimizi kaçırmamak için öncelikle kaliteden ödün vermiyoruz. Aldığımız numune siparişlerini taahhüt ettiğimiz tarihten de önce teslim etmek için çaba harcıyoruz. Avrupa ülkelerinden aldığımız taleplere en geç bir hafta 10 gün içinde cevap veriyoruz"dedi. Aksöz, geçen yıldan itibaren sinyallerini veren Çin krizi nedeniyle erken önlem aldıklarını, geçen yıl 1 milyon 800 bin metre civarında olan toplam üretimlerinin yüzde 30'unu ihraç ettiklerini belirterek, "Bu yıl 3 milyon metre üretim ve bunun yüzde 50'sini ihraç etmeye odaklandık" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.