Uzun süre ekranlarda görünmeyen Yaşar Nuri Öztürk yeniden sahne almaya başladı. Müslümanların Teravih namazını dilene dolayan ve "İslamda teravih diye bir namaz yoktur'' diyen Yaşar Nuri Öztürk'e Diyanet İşleri Başkanlığı'ndan tokat gibi cevap geldi
Diyanet İşleri Başkanlıpı Yaşar Nuri Öztürk'ün adını anmadan teravih tartışmalarıyla ilgili 10 maddelik yazılı açıklama yaptı. Yaşar Nuri Öztürk, geçen hafta yaptığı açıklamada "İslam'da teravih diye bir namaz yok'' ifadelerini kullanmıştı. Diyanet, Prof. Öztürk'ün açıklamalarıyla başlayan teravih tartışmasına son noktayı internet sitesinden yaptığı 10 maddelik yazılı açıklamayla koydu. İşte o açıklama: "Son günlerde basılı ve görsel medya organlarında Teravih namazı etrafında başlayan tartışmaların ardından halkımızın tepkisini yoğunlukla Başkanlığımıza iletmesi üzerine aşağıdaki açıklamanın yapılmasına lüzum görülmüştür. Açıklamada "Ramazan gecelerini ihya sadedinde vatan sathının bir mabede dönüşmesine vesile olan Teravih namazını İslâm'ın ciddiyetine ve vakarına yakışmayacak polemiklere malzeme hâline getirmenin herhangi bir dinî hassasiyetle, herhangi bir ilmî ve fikrî mülâhaza ile yahut herhangi bir toplumsal maslahat ile izahı mümkün değildir" denildi.
Diyanet İşleri Başkanlıpı Yaşar Nuri Öztürk'ün adını anmadan teravih tartışmalarıyla ilgili 10 maddelik yazılı açıklama yaptı. Yaşar Nuri Öztürk, geçen hafta yaptığı açıklamada "İslam'da teravih diye bir namaz yok'' ifadelerini kullanmıştı. Diyanet, Prof. Öztürk'ün açıklamalarıyla başlayan teravih tartışmasına son noktayı internet sitesinden yaptığı 10 maddelik yazılı açıklamayla koydu. İşte o açıklama: "Son günlerde basılı ve görsel medya organlarında Teravih namazı etrafında başlayan tartışmaların ardından halkımızın tepkisini yoğunlukla Başkanlığımıza iletmesi üzerine aşağıdaki açıklamanın yapılmasına lüzum görülmüştür. Açıklamada "Ramazan gecelerini ihya sadedinde vatan sathının bir mabede dönüşmesine vesile olan Teravih namazını İslâm'ın ciddiyetine ve vakarına yakışmayacak polemiklere malzeme hâline getirmenin herhangi bir dinî hassasiyetle, herhangi bir ilmî ve fikrî mülâhaza ile yahut herhangi bir toplumsal maslahat ile izahı mümkün değildir" denildi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.