Türk Hava Yolları ile Kibar Holding, yılda 100 bin 'modern, hafif ve yenilikçi' uçak koltuğu üretmek için harekete geçti. Koltuk üretimi için tahsis edilen 5 milyon dolarlık sermaye, Araştırma - Geliştirme çalışmalarına ayrıldı
YENİ MESAJ - İSTANBUL
Türk Hava Yolları ile Kibar Holding, 'yenilikçi ve hafif' uçak koltukları tasarlayacak ve üretecek ortak girişim şirketi kurmak üzere protokol imzaladı. THY Genel Müdürlüğünde gerçekleştirilen imza törenine katılan Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, üretilecek ekonomi sınıfı koltukların, Türkiye'de havacılık sektöründe üretilen ilk nihai ürün olma özelliğine işaret ederek, bu yatırımın prestijli bir sektörde yapılmasının da ülke ekonomisi için önem taşıdığını söyledi.Ergün, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bu protokol, özel sektörün ve ülkemizin geldiği noktayı özetleyen güzel bir örnektir. Bir uçak koltuğu üretimi gerçekleşecek ama bu uçak koltuklarının business class olan örnekleri 30 - 40 bin dolarlık rakamlara denk geliyor. Bir otomobil fiyatına bir uçak koltuğu..."
1.5 - 2 yıl içinde hazır olacakTürk Hava Yolları (THY) ve THY Teknik A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu da uçak sayısının yanı sıra eğitimden altyapıya bütün alanlarda büyüyen THY'nin bu kapsamda çeşitli ortaklıklar gerçekleştirdiğini, bu işbirliği ile kurulacak şirket ile THY şirket sayısının 13'e çıkacağını, THY Teknik A.Ş'nin ise 5. iştirakini hayata geçireceğini söyledi. "Hedefimiz, dünya ölçeğinde uçak koltuğu tasarımı ve üretimi yapmaktır" diyen Topçu, şunları söyledi: "İlk aşamada ekonomi sınıfı, daha sonra business sınıfı koltuk üretimi planlıyoruz. Kurulacak yeni şirket ile öncelikli olarak Türkiye operatörleri ve Avrupalı havayolu şirketlerine ürün satmayı hedefliyoruz. Şirketin 4 yıl içerisinde diğer koltuk markalarının alt parçalarını üreten onaylı parça üreticisi olmasını da öngörüyoruz.'' Konuşmasının ardından soruları yanıtlayan Topçu, ortaklık yapısının yüzde 50 - 50 şeklinde gerçekleşeceğini, kuruluş sermayesinin ise 5 milyon dolar olacağını belirtti. Topçu, Yeni Mesaj'ın sorusu üzerine, "Normalde 2 yıl olan sertifikasyon sürecini bir yıl içinde tamamlamayı hedefliyoruz. Daha ince, daha sağlam ve daha rekabetçi koltuklar olacak. Yenilikçi olacak, taklit olmayacak. Ürettiğimiz an zaten THY bu koltukları kullanacaktır. Uçaklarımızda 1.5 - 2 yıl içinde kullanacağız" dedi.
AR-GE'ye 5 milyon dolarAssan Hanil Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar da Assan Hanil tesislerinde yıllık 1 milyon 250 binin üzerinde koltuk üretim kapasitesi bulunduğunu, koltukların yanı sıra araç içindeki çeşitli donanımların da üretildiğini ifade etti. Kibar, "Bu yeni proje ile Türk havacılık sektöründe önemli bir mihenk taşı oluşturmayı hedeflemekteyiz. Yıllık 10 bin adetlik koltuk üretim kapasitesiyle üretime başlaması planlanan şirketin kısa zamanda pazarda önemli yer edinerek önümüzdeki dönemde 100 bin adetlik kapasiteye ulaşmasını öngörmekteyiz" dedi. Tam kapasiteyle faaliyete geçildiğinde 100 kişiye doğrudan, 500 kişiye yan sanayide istihdam yaratılacağını söyleyen Kibar, Assan Hanil'deki Koreli ortakları aracılığıyla Asya pazarındaki havacılık şirketlerine ulaşmayı hedeflediklerini aktardı.
Dünya genelinde rakip çokTHY Teknik Genel Müdürü İsmail Demir'in Yeni Mesaj'a verdiği bilgilere göre havayolu şirketleri gelişen "uçuş eğlence sistemleri"ne ayak uydurabilmek için yaklaşık 6 yılda bir koltuklarını değiştiriyor. Koltuk değiştirme süresi 20 yıla kadar da uzayabiliyor. Dünyanın önde gelen uçak koltuğu üreten şirketleri arasında Recaro (Almanya), Zim (Almanya), Weber Aircraft LLC (ABD), B/E Aerospace (ABD), Acro Aircraft Seating (İngiltere), Sicma (Fransa), Geven (İtalya), Britax (İngiltere) gibi güçlü rakipler bulunuyor.
YENİ MESAJ - İSTANBUL
Türk Hava Yolları ile Kibar Holding, 'yenilikçi ve hafif' uçak koltukları tasarlayacak ve üretecek ortak girişim şirketi kurmak üzere protokol imzaladı. THY Genel Müdürlüğünde gerçekleştirilen imza törenine katılan Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, üretilecek ekonomi sınıfı koltukların, Türkiye'de havacılık sektöründe üretilen ilk nihai ürün olma özelliğine işaret ederek, bu yatırımın prestijli bir sektörde yapılmasının da ülke ekonomisi için önem taşıdığını söyledi.Ergün, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bu protokol, özel sektörün ve ülkemizin geldiği noktayı özetleyen güzel bir örnektir. Bir uçak koltuğu üretimi gerçekleşecek ama bu uçak koltuklarının business class olan örnekleri 30 - 40 bin dolarlık rakamlara denk geliyor. Bir otomobil fiyatına bir uçak koltuğu..."
1.5 - 2 yıl içinde hazır olacakTürk Hava Yolları (THY) ve THY Teknik A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu da uçak sayısının yanı sıra eğitimden altyapıya bütün alanlarda büyüyen THY'nin bu kapsamda çeşitli ortaklıklar gerçekleştirdiğini, bu işbirliği ile kurulacak şirket ile THY şirket sayısının 13'e çıkacağını, THY Teknik A.Ş'nin ise 5. iştirakini hayata geçireceğini söyledi. "Hedefimiz, dünya ölçeğinde uçak koltuğu tasarımı ve üretimi yapmaktır" diyen Topçu, şunları söyledi: "İlk aşamada ekonomi sınıfı, daha sonra business sınıfı koltuk üretimi planlıyoruz. Kurulacak yeni şirket ile öncelikli olarak Türkiye operatörleri ve Avrupalı havayolu şirketlerine ürün satmayı hedefliyoruz. Şirketin 4 yıl içerisinde diğer koltuk markalarının alt parçalarını üreten onaylı parça üreticisi olmasını da öngörüyoruz.'' Konuşmasının ardından soruları yanıtlayan Topçu, ortaklık yapısının yüzde 50 - 50 şeklinde gerçekleşeceğini, kuruluş sermayesinin ise 5 milyon dolar olacağını belirtti. Topçu, Yeni Mesaj'ın sorusu üzerine, "Normalde 2 yıl olan sertifikasyon sürecini bir yıl içinde tamamlamayı hedefliyoruz. Daha ince, daha sağlam ve daha rekabetçi koltuklar olacak. Yenilikçi olacak, taklit olmayacak. Ürettiğimiz an zaten THY bu koltukları kullanacaktır. Uçaklarımızda 1.5 - 2 yıl içinde kullanacağız" dedi.
AR-GE'ye 5 milyon dolarAssan Hanil Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar da Assan Hanil tesislerinde yıllık 1 milyon 250 binin üzerinde koltuk üretim kapasitesi bulunduğunu, koltukların yanı sıra araç içindeki çeşitli donanımların da üretildiğini ifade etti. Kibar, "Bu yeni proje ile Türk havacılık sektöründe önemli bir mihenk taşı oluşturmayı hedeflemekteyiz. Yıllık 10 bin adetlik koltuk üretim kapasitesiyle üretime başlaması planlanan şirketin kısa zamanda pazarda önemli yer edinerek önümüzdeki dönemde 100 bin adetlik kapasiteye ulaşmasını öngörmekteyiz" dedi. Tam kapasiteyle faaliyete geçildiğinde 100 kişiye doğrudan, 500 kişiye yan sanayide istihdam yaratılacağını söyleyen Kibar, Assan Hanil'deki Koreli ortakları aracılığıyla Asya pazarındaki havacılık şirketlerine ulaşmayı hedeflediklerini aktardı.
Dünya genelinde rakip çokTHY Teknik Genel Müdürü İsmail Demir'in Yeni Mesaj'a verdiği bilgilere göre havayolu şirketleri gelişen "uçuş eğlence sistemleri"ne ayak uydurabilmek için yaklaşık 6 yılda bir koltuklarını değiştiriyor. Koltuk değiştirme süresi 20 yıla kadar da uzayabiliyor. Dünyanın önde gelen uçak koltuğu üreten şirketleri arasında Recaro (Almanya), Zim (Almanya), Weber Aircraft LLC (ABD), B/E Aerospace (ABD), Acro Aircraft Seating (İngiltere), Sicma (Fransa), Geven (İtalya), Britax (İngiltere) gibi güçlü rakipler bulunuyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.