Trump'ın ihtiraslarının bedelini ABD halkı ödüyor
ABD genelinde son dört yılın en yüksek seviyelerine ulaşan benzin fiyatları sürücülerin bütçesini zorlamaya devam ediyor
03.06.2026 21:50:00
İhlas Haber Ajansı
İhlas Haber Ajansı





ABD genelinde son dört yılın en yüksek seviyelerine ulaşan benzin fiyatları sürücülerin bütçesini zorlamaya devam ediyor. Özellikle New York'ta yaşayan Amerikalılar ve Türkler, akaryakıt maliyetlerindeki artışın günlük hayatlarını ve harcamalarını doğrudan etkilediğini belirtirken, uzmanlar yaz aylarında fiyatların yeniden yükselebileceği uyarısında bulundu.
ABD genelinde yükselen akaryakıt fiyatları, vatandaşların en önemli gündem maddelerinden biri haline geldi.
Yaz seyahat sezonunun başlaması ve Orta Doğu kaynaklı jeopolitik gelişmelerin etkisiyle yüksek seviyelerde seyreden benzin fiyatları, özellikle nüfusun yoğun olduğu New York kentinde sürücülerin bütçesini zorlamaya başladı. Amerikalılar artan maliyetler nedeniyle araç kullanımını azaltırken, akaryakıt istasyonu işletmecileri de satışlarda düşüş yaşandığını ifade etti.

Akaryakıt istasyonu ve helal gıda işletmecisi Mehmet Yıldırım ise yükselen fiyatların doğrudan satışları etkilediğini belirterek müşterilerden yoğun şikayet aldıklarını söyledi. Yıldırım konuşmasında, "21 yıldır Amerika'dayım. 2009'da 5 doları gördük. Ama bu kadar uzun sürmemişti o. Fakat bu dönem biraz uzun sürdü. Sanırım Amerika'nın Hürmüz Boğazı, İran'la olan problemleri bundan dolayı sanırım arttı, bilmiyorum artık ne olacak sonu. Tabii ki bizim işimizi yaklaşık yüzde 40 etkiledi. Çünkü insanlar rahat dolaşamaz oldu. Daha önce yaklaşık 1,5-2 ay içinde 2,5'lardan 4,5'lara çıktı galonu. Dolayısıyla gezmeden kısıldı, tek arabaya düşüldü. Ben kendimden örnek vereyim, izin günüm haricinde arabamı kullanmıyorum. Gerçekten çok şikayet var. Ama sonuçta bu fiyatları biz koymuyoruz. Biz de yüksek alıyoruz dolayısıyla yüksek satıyoruz sonuçta iş. Aslında biliyorsunuz market üzerinden fiyatlandırıldığı için bazen 10 cent düşüyor, ertesi gün 20 cent çıkıyor. İnşallah düşer tabii ki. Çünkü Amerika tarihinde çok görülmemiş böyle şeyler" dedi.

New York'ta yaşayan Eray Demir de benzin fiyatlarının günlük harcamalarını ciddi şekilde etkilediğini belirterek, "Bu durum beni etkiliyor çünkü eskiden benzine çok az para ödüyordum. Ayrıca cebimde kalan paradan da oldukça memnundum. Şimdi benzin fiyatları galon başına yaklaşık 4 dolar, eskiden 40 dolara doldururken şimdi 80 dolara dolduruyorum. Yani fiyatlar temelde iki katına çıktı. Bu durum beni ve birçok arkadaşımı etkiliyor. Her şeyin pahalılaşması nedeniyle artık eskisi kadar rahat para harcayamıyorum. Ev fiyatları, benzin fiyatları. Tüm bunlar pek iyi değil. Umarım fiyatlar düşer. Tüm bu savaşlar, İran savaşı ve benzeri şeyler yüzünden benzin fiyatlarının yükselmesi gibi durumlar varken pek emin değilim. Umarım düşer. Sadece barış istiyorum ve umarım düşer çünkü bu durum sadece beni değil, buradaki herkesi etkiliyor. Buraya benzin almaya gelen herkesi etkiliyor. Biz buradan benzin alıyoruz. Galon başına 4 dolar saçmalık. Eskiden galon başına 2 dolara depomu doldururdum. Şu anki fiyatın neredeyse iki katı. Daha da artacağını söylüyorlar. Umarım düşer" ifadelerini kullandı.
ABD genelinde yükselen akaryakıt fiyatları, vatandaşların en önemli gündem maddelerinden biri haline geldi.
Yaz seyahat sezonunun başlaması ve Orta Doğu kaynaklı jeopolitik gelişmelerin etkisiyle yüksek seviyelerde seyreden benzin fiyatları, özellikle nüfusun yoğun olduğu New York kentinde sürücülerin bütçesini zorlamaya başladı. Amerikalılar artan maliyetler nedeniyle araç kullanımını azaltırken, akaryakıt istasyonu işletmecileri de satışlarda düşüş yaşandığını ifade etti.
ABD'de benzin fiyatları 4,5 dolar sınırında
Amerikan Otomobil Birliği (AAA) verilerine göre ABD genelinde normal benzinin ortalama fiyatı galon başına 4,49 dolara ulaştı. Son günlerde sınırlı gerileme yaşansa da fiyatlar son dört yılın en yüksek seviyelerinde kalmayı sürdürüyor. Eyalet bazında bakıldığında California'da galon fiyatı 6,12 dolar, New Jersey'de 4,50 dolar, Connecticut'ta 4,62 dolar ve New York'ta 4,59 dolar seviyelerinde seyrediyor. Artan fiyatlar özellikle günlük araç kullanan sürücüler, nakliye sektörü çalışanları ve küçük işletmeleri doğrudan etkilerken, vatandaşlar bütçelerinde ciddi değişiklikler yapmak zorunda kaldıklarını belirtiyor."İnsanlar rahat dolaşamaz oldu"

Akaryakıt istasyonu ve helal gıda işletmecisi Mehmet Yıldırım ise yükselen fiyatların doğrudan satışları etkilediğini belirterek müşterilerden yoğun şikayet aldıklarını söyledi. Yıldırım konuşmasında, "21 yıldır Amerika'dayım. 2009'da 5 doları gördük. Ama bu kadar uzun sürmemişti o. Fakat bu dönem biraz uzun sürdü. Sanırım Amerika'nın Hürmüz Boğazı, İran'la olan problemleri bundan dolayı sanırım arttı, bilmiyorum artık ne olacak sonu. Tabii ki bizim işimizi yaklaşık yüzde 40 etkiledi. Çünkü insanlar rahat dolaşamaz oldu. Daha önce yaklaşık 1,5-2 ay içinde 2,5'lardan 4,5'lara çıktı galonu. Dolayısıyla gezmeden kısıldı, tek arabaya düşüldü. Ben kendimden örnek vereyim, izin günüm haricinde arabamı kullanmıyorum. Gerçekten çok şikayet var. Ama sonuçta bu fiyatları biz koymuyoruz. Biz de yüksek alıyoruz dolayısıyla yüksek satıyoruz sonuçta iş. Aslında biliyorsunuz market üzerinden fiyatlandırıldığı için bazen 10 cent düşüyor, ertesi gün 20 cent çıkıyor. İnşallah düşer tabii ki. Çünkü Amerika tarihinde çok görülmemiş böyle şeyler" dedi.
"Eskiden 40 dolara doldururken şimdi 80 dolara dolduruyorum"

New York'ta yaşayan Eray Demir de benzin fiyatlarının günlük harcamalarını ciddi şekilde etkilediğini belirterek, "Bu durum beni etkiliyor çünkü eskiden benzine çok az para ödüyordum. Ayrıca cebimde kalan paradan da oldukça memnundum. Şimdi benzin fiyatları galon başına yaklaşık 4 dolar, eskiden 40 dolara doldururken şimdi 80 dolara dolduruyorum. Yani fiyatlar temelde iki katına çıktı. Bu durum beni ve birçok arkadaşımı etkiliyor. Her şeyin pahalılaşması nedeniyle artık eskisi kadar rahat para harcayamıyorum. Ev fiyatları, benzin fiyatları. Tüm bunlar pek iyi değil. Umarım fiyatlar düşer. Tüm bu savaşlar, İran savaşı ve benzeri şeyler yüzünden benzin fiyatlarının yükselmesi gibi durumlar varken pek emin değilim. Umarım düşer. Sadece barış istiyorum ve umarım düşer çünkü bu durum sadece beni değil, buradaki herkesi etkiliyor. Buraya benzin almaya gelen herkesi etkiliyor. Biz buradan benzin alıyoruz. Galon başına 4 dolar saçmalık. Eskiden galon başına 2 dolara depomu doldururdum. Şu anki fiyatın neredeyse iki katı. Daha da artacağını söylüyorlar. Umarım düşer" ifadelerini kullandı.















































































