logo
19 MAYIS 2025

Türbülans kuşkusu

01.03.2009 00:00:00
Türkiye Hava Yolları Pilotları Derneği, THY uçağının inişinden 2 dakika önce türbülansı en tehlikeli uçaklardan biri olan Boeing 757 tipi uçağının iniş yaptığını belirterek, "Düşmede bu uçağın türbülansı etkili olmuş olabilir" açıklamasını yaptı.

 

Türkiye Hava Yolları Pilotları Derneği (TALPA) Genel Sekreteri Savaş Sen, edindikleri bilgilere göre Amsterdam Schipol Havaalanı'na THY uçağının inişinden 2 dakika önce türbülansı en tehlikeli uçaklardan biri olan Boeing 757 tipi uçağının iniş yaptığını belirterek, "Eğer ardından bizim THY uçağı yeterli ayrım yapılmadan geldiyse, bu hava akımının içine girdiyse o an olan tek şey vardır; uçak üzerinde uçulabilirlik özelliklerinin tükenmesi" dedi.

Uçakta 4100 kilo yakıt vardıTHY uçağının Hollanda'daki kazasına ilişkin düzenlenen basın toplantısında konuşan Şen, uçağın yakıtının bittiğine ilişkin spekülasyonlara karşı, "Bu uçağımız yere düştüğü zaman yaklaşık uçakta 4 bin 100 kilogram yakıt vardı" bilgisini verdi. Uçağın en uzak yedek meydana daha emniyetli iniş yapabilecek yakıtının bulunduğunu ifade eden Şen, şunları söyledi: "TK 1951 iniş için normal geliyor, sürati çok normal. Saat 09.25.23'ten itibaren iniş için sürat bire bir tutturulmuş durumda. Saat 09.25.38'den sonra 09.25.53'üncü saniyede uçağın süratinde anormal bir düşüş var. Dakikada bin 500 metre düşebilecek bir alçalış oranı var. Sürat 83 nat, olması gerekenin 50 nat altı. Diyorlar ki 'motor durması.' Motor durmasında böylesi bir sürat düşüşü olmaz. Olsa bile böylesi bir alçalış olmaz. Önden gelen uçağın wake türbülansını sormak istiyoruz. Önden inen uçağın tipi nedir? Eğer önde inen uçağın wake türbülans özelliği varsa ve ardından bizim THY uçağı yeterli ayrım yapılmadan geldiyse, bu hava akımının içine girdiyse o an olan tek şey vardır; uçak üzerinde uçulabilirlik özelliklerinin tükenmesi. Buna sebep olan bu durumda nedir? Bizim pilotlarımız mı? Hayır. Bizim pilotlarımız böylesi bir durumda dahi uçağı en uygun şekilde yerle temas ettirmişlerdir. Pilotlarımız başarılıdır."

Diğer nedenler arka planda kalırTALPA Başkanı Ali Ziya Yılmaz da bir uçağın uçması için 2 önemli faktörün "güç" ve "uçağın gövde yüzeyi üzerindeki hava akımları" olduğunu ifade etti. Ali Ziya Yılmaz bir soru üzerine, wake türbülans özelliği olan bir uçağın THY uçağından önce gerekli ayrım yapılmadan iniş yapmış olması karşısında, kaza için öne sürülen diğer sebeplerin geri planda kalacağını söyledi. Yılmaz, böyle bir durumun gerçekleşmiş olması durumunda bundan Hollanda havacılık otoritelerinin sorumlu olacağını vurguladı. "Uçağın kokpit ekibine müdahalenin çok geç yapıldığı" yönünde basında haberlerin yer aldığına dikkati çeken Yılmaz, "Bu insani açıdan doğru bir olay değildir. İnsan hayatına önem veren bir toplulukta böyle bir şeyin olması cinayettir" diye konuştu. Yılmaz, Türk pilotlarına karşı bir karalama kampanyası başlatıldığını ileri sürerek, bu ulusal konu karşısında birlikte hareket edilmesi gerektiğini dile getirdi. Meslek olarak taraf olmalarından dolayı kaza sonuç raporu açıklanmadan Hollanda'daki uçak kazasının detayına ilişkin açıklama yapmama prensibinde olduklarını kaydeden Yılmaz, "Ancak iç ve dış basın aracılığıyla yurt dışında, yetkili olduğu iddia edilen kişilerce henüz hiçbir şey belli değilken sürekli farklı ve kamuoyunu yanlış yönlendirici beyanlarda bulunulması üzüntüyle karşılanmaktadır" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Kahramanmaraş'ta 4 büyüklüğünde deprem
Fenerbahçe'den ikincilik rekoru
Üst üste 4. kez ligi ikinci tamamlayacak
Şampiyon Galatasaray
Galatasaray konuk ettiği Kayserispor'u rahat geçti
İsrail açlığı silah olarak kullanıyor
Onlarca Gazzeli çocuk açlıktan öldü
TBMM'de açılım komisyonu istedi
Bahçeli 6 madde halinde açıkladı
Fenerbahçe olağanüstü kongreye gidiyor
Koç: İmza süreci kulübümüze yakışmıyor
Küresel ısınmanın sorumlusu zengin azınlıklar
Zenginler kirletti fakirler bedel ödüyor!
Schengen vizesi verileri açıklandı
Başvuru arttı ret oranı azaldı
Bağımsızlığa ilk adım
Mustafa Kemal Samsun'dan kurtuluş ateşini yaktı
Uludağ'daki otellere ruhsat iptali şoku!
Otel sahipleri mahkemeye koştu
Trafikte konvoy yapanlar yandı!
180 bin lira ceza ödeyecekler
Ünlü Brooklyn Köprüsü'nde can pazarı
Meksika Donanması'na ait gemi çarptı
İslam dünyasında bir tek Yemen ayakta
İsrail'in bir çok noktasında sirenler çaldı
İsrail dün gece en az 35 Müslümanı daha katletti
Müslümanlar ise uyuyordu
Soykırım şiddetlendi
Yüzlerce şehit var
Kahramanmaraş'ta 4 büyüklüğünde deprem
Fenerbahçe'den ikincilik rekoru
Üst üste 4. kez ligi ikinci tamamlayacak
123456789101112131415
Kahramanmaraş'ta 4 büyüklüğünde deprem
Fenerbahçe'den ikincilik rekoru
Üst üste 4. kez ligi ikinci tamamlayacak
Şampiyon Galatasaray
Galatasaray konuk ettiği Kayserispor'u rahat geçti
İsrail açlığı silah olarak kullanıyor
Onlarca Gazzeli çocuk açlıktan öldü
TBMM'de açılım komisyonu istedi
Bahçeli 6 madde halinde açıkladı
Fenerbahçe olağanüstü kongreye gidiyor
Koç: İmza süreci kulübümüze yakışmıyor
Küresel ısınmanın sorumlusu zengin azınlıklar
Zenginler kirletti fakirler bedel ödüyor!
Schengen vizesi verileri açıklandı
Başvuru arttı ret oranı azaldı
Bağımsızlığa ilk adım
Mustafa Kemal Samsun'dan kurtuluş ateşini yaktı
Uludağ'daki otellere ruhsat iptali şoku!
Otel sahipleri mahkemeye koştu
Trafikte konvoy yapanlar yandı!
180 bin lira ceza ödeyecekler
Ünlü Brooklyn Köprüsü'nde can pazarı
Meksika Donanması'na ait gemi çarptı
İslam dünyasında bir tek Yemen ayakta
İsrail'in bir çok noktasında sirenler çaldı
İsrail dün gece en az 35 Müslümanı daha katletti
Müslümanlar ise uyuyordu
Soykırım şiddetlendi
Yüzlerce şehit var
Kahramanmaraş'ta 4 büyüklüğünde deprem
Fenerbahçe'den ikincilik rekoru
Üst üste 4. kez ligi ikinci tamamlayacak
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.