Türkiye Ay'a ne zaman gidecek?
Türkiye Uzay Ajansı (TUA) Başkanı Serdar Hüseyin Yıldırım ne zaman uzaya yolculuk yapılacağını açıkladı.





Rusya'da düzenlenen Küresel Uzay Keşif Konferansı'nda açıklama yapan Türkiye Uzay Ajansı (TUA) başkanı Serdar Hüseyin Yıldırım, ilk uzaya çıkma denemesinin 2023'te gerçekleştirileceğini belirtti.
Uzaya çıkacak olan yerli aracın geliştirilme aşamasında olduğunu belirten Yıldırım, Ay aracını fırlatacak olan roketin yerli ve hibrit bir motor olduğunuda açıkladı. Bir diğer açıklamaya göre her şey planlı giderse roketin bir prototipi 2023 yılının sonlarına doğru Ay'a yollanacak.
Yıldırım'ın açıklamasına göre uzay aracının kendisi 2028 veya 2029 yıllarında fırlatılacak, Ay'a oldukça hafif bir iniş yapıp Ay yüzeyinden bilimsel veriler toplayacak. Yıldırım konuşmasının devamında: "İlk aşamada roketimizi alçak Dünya yörüngesine yerleştirmek için uluslararası işbirliğine başvuracağız."dedi
Türkiye önümüzdeki yıllar için Uluslararası Uzay İstasyonu'na Türk bir astronot göndermeyi de planlıyor, Yıldırım: "Taraflarla görüşmelerimizi sonuçlandırmaya çalışıyoruz, birkaç ay içinde kesinleşecek ve eğitimlere başlayacağız."
Daha öncede 2018'de gündeme gelen Türkiye Uzay Ajansı ekonomik krizler sebebiyle fazlasıyla eleştiri toplamıştı, diğer yandan bu kurumun destekçileri ise bu konuyu bilim insanlarının yurtdışında fırsatlar kovalaması yerine ülkemizde kalmayı tercih edeceklerini düşünerek savunmaya çalışmıştı.
Bu video da ilginizi çekebilir.













































































