Körlüğe neden oluyor
Doç. Dr. Mustafa Balcı, seker hastalığının körlüğe de yol açtığına dikkati çekerek, hastalığın ayrıca böbrek yetmezliği, kalp krizleri, felçler, bacak damarlarında tıkanıklıklara da neden olabileceğini belirtti. Sinirlerin tahrip olmasına bağlı özellikle ayaklarda his kusurları olduğunu, hastaların ayakkabı vurması, tas, çivi, kıymık gibi yaralanmaları bu nedenle farkedemediklerini ifade eden Doç. Dr. Balcı, şunları kaydetti: "Bu nedenle ayakta tehlikeli iltihabi durumlar oluşabilmekte, ayak kesilmelerine kadar gidebilmektedir. Hastaların özellikle soba, kalorifer petekleri gibi yerlere ayaklarığı yaklaştırmamaları gereklidir. Hastalar, sikan ayakkabılar giymemeli, hatta bir numara büyük ayakkabı tercih etmelidirler. Çıplak ayakla yürümemeli, tırnaklarını düz kesmeli, çatlaklara karsı vazelin ya da benzeri nemlendirici kulanmalıdırlar." Seker hastalığının organlara zarar vermemesi için hastaların kan sekerlerinin aç iken 140, tok iken 180'in altında tutulması gerektiğini vurgulayan Doç. Dr. Balcı, hastaların hiç şikayetleri olmasa dahi, yılda bir göz muayenelerini yaptırmaları, kalp elektrolarını çektirmeleri, idrar tetkiklerini yaptırmaları gerektiğini bildirdi. Doç. Dr. Mustafa Balci, kan sekerini ayarlamada hapların yetersiz olması halinde doktor kontrolünde insüline başlanması gerektiğini de belirtti.












































































