logo
28 EYLÜL 2025


Ücretli otoyollar yüksek geçiş ücretleriyle şikayet konusu

Ücretli otoyollar, zaman tasarrufu, daha az yakıt tüketimi, yüksek güvenlik standartları ve daha az trafikle sürücülere önemli avantajlar sağlıyor. Ancak yüksek geçiş ücretleri, özellikle dar gelirli vatandaşlar için bu yolları kullanmayı güçleştiriyor. 

28.09.2025 18:06:00
Bayram ÇOŞGUN
Ücretli otoyollar yüksek geçiş ücretleriyle şikayet konusu
Ücretli otoyollar yüksek geçiş ücretleriyle şikayet konusu
Türkiye, karayolu ulaşım altyapısına yaptığı büyük yatırımlarla son yıllarda dikkat çeken bir ülke haline geldi. Özellikle uzun mesafeli seyahatlerde zaman tasarrufu ve konfor sunan otoyollar, sürücülere hızlı ve güvenli bir alternatif sağlıyor. Ancak bu hizmetin bir bedeli var: ücretli otoyollar. Türkiye'de hem devlet eliyle yapılan hem de Kamu-Özel İşbirliği (KÖİ) modeliyle inşa edilen pek çok otoyol, belirli bir ücret karşılığında kullanılabiliyor.

Otoyolların Kapsamı ve Kapsadığı Güzergâhlar

Türkiye'deki ücretli otoyollar, genellikle büyükşehirleri birbirine bağlayan, ekonomik ve turistik açıdan önemli bölgeleri kapsayan hatlar üzerinde yer alıyor. Örneğin:

İstanbul-Ankara Otoyolu (O-4): Türkiye'nin en yoğun trafiğe sahip güzergâhlarından biri olan bu yol, iki metropol arasında hızlı ulaşım sağlıyor.

İzmir-İstanbul Otoyolu (O-5): Osmangazi Köprüsü'nü de içeren bu hat, Marmara ile Ege arasındaki ulaşımı büyük ölçüde kolaylaştırdı.

Kuzey Marmara Otoyolu (KMO): İstanbul trafiğini önemli ölçüde rahatlatan bu otoyol, aynı zamanda Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü de kapsıyor.

Mersin-Adana-Gaziantep Otoyolu (O-52): Güneydoğu ve Akdeniz bölgeleri arasında ticaretin ve ulaşımın can damarı konumunda.

Ücretlendirme Nasıl Yapılıyor?

Türkiye'de otoyol ücretlendirmesi genellikle geçiş yapılan mesafeye göre belirleniyor. Otoyolların çoğunda Hızlı Geçiş Sistemi (HGS) ve Otomatik Geçiş Sistemi (OGS) üzerinden ücret tahsil ediliyor. Ancak OGS'nin 2022 yılında tamamen kaldırılmasıyla, artık tüm geçişler HGS ile sağlanıyor.

Köprü ve tüneller (örneğin, Avrasya Tüneli, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü) ayrı ücretlendirme politikalarına sahip ve çoğunlukla sabit fiyatlar uygulanıyor. KÖİ modeliyle işletilen yolların ücretleri ise devletin işlettiği yollara kıyasla daha yüksek olabiliyor.

Avantajlar ve Eleştiriler

Ücretli otoyollar, zaman tasarrufu, daha az yakıt tüketimi, yüksek güvenlik standartları ve daha az trafikle sürücülere önemli avantajlar sağlıyor. Özellikle yaz aylarında, tatil bölgelerine giden sürücüler için bu yollar büyük kolaylık sunuyor.

Ancak bazı eleştiriler de mevcut. Yüksek geçiş ücretleri, özellikle dar gelirli vatandaşlar için bu yolları kullanmayı güçleştirebiliyor. Bazı kullanıcılar, otoyolların paralı olmasının kamu hizmeti anlayışıyla çeliştiğini savunuyor. Ayrıca KÖİ modeliyle yapılan projelerde, araç geçiş garantileri nedeniyle devletin kasasından büyük ödemeler yapılması da kamuoyunda zaman zaman tartışma konusu oluyor. 
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Dilinin altında ne var?
'Orta Doğu'da "harika" gelişmeler olabilir'
Kemal Can tutuklandı
121 şirketine el konulmuştu
'Tekrar etme olasılığı yüksek'
Simav depremi için çarpıcı açıklama
Kütahya 5,4 büyüklüğünde deprem
Depremin merkez üssü Simav
Hamas'tan ateşkes açıklaması
Müzakereler durdu yeni teklik yok!
İran yine hedefte!
BM yaptırımları yeniden devrede
Nostaljik tren rotasını Türkiye'ye çevirdi
Orient Ekspres 1 Ekim'de İstanbul'da
Malezya BM'de değişiklik istedi
'BM'de veto hakkı sınırlansın'
Katliam gibi miting
Hindistan'da can kaybı 39'a yükseldi
Bizi hepimizi dinliyor mu?
Ankara'da dinleme cihazları ele geçirildi
Kolombiya lideri Petro sert konuştu
ABD BM ilkelerini ihlal ediyor
Ersin Tatar'dan Rumlara tepki!
Rumlar hızla silahlanıyor
İşte gençlerimizin unutulduğuna dair bir örnek daha
Esenyurt’ta 3 çocuğun silahlı şakası (!) kamerada
Trabzonspor ipten döndü
7 gollü nefes kesen maçta kazanan Trabzonspor
Hamas'a yer yok, dinlerarası diyaloga var!
ABD'nin 21 maddelik Gazze planı ortaya çıktı
Dilinin altında ne var?
'Orta Doğu'da "harika" gelişmeler olabilir'
Kemal Can tutuklandı
121 şirketine el konulmuştu
'Tekrar etme olasılığı yüksek'
Simav depremi için çarpıcı açıklama
Kütahya 5,4 büyüklüğünde deprem
Depremin merkez üssü Simav
Hamas'tan ateşkes açıklaması
Müzakereler durdu yeni teklik yok!
İran yine hedefte!
BM yaptırımları yeniden devrede
Nostaljik tren rotasını Türkiye'ye çevirdi
Orient Ekspres 1 Ekim'de İstanbul'da
Malezya BM'de değişiklik istedi
'BM'de veto hakkı sınırlansın'
Katliam gibi miting
Hindistan'da can kaybı 39'a yükseldi
Bizi hepimizi dinliyor mu?
Ankara'da dinleme cihazları ele geçirildi
Kolombiya lideri Petro sert konuştu
ABD BM ilkelerini ihlal ediyor
Ersin Tatar'dan Rumlara tepki!
Rumlar hızla silahlanıyor
İşte gençlerimizin unutulduğuna dair bir örnek daha
Esenyurt’ta 3 çocuğun silahlı şakası (!) kamerada
Trabzonspor ipten döndü
7 gollü nefes kesen maçta kazanan Trabzonspor
Hamas'a yer yok, dinlerarası diyaloga var!
ABD'nin 21 maddelik Gazze planı ortaya çıktı
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.