Veremle mücadele 10 yıl geriye gittik
2-8 Ocak Verem Farkındalık Haftası münasebetiyle açıklamalarda bulunan İstanbul Veremle Savaş Derneği Başkanı Prof. Dr. Zeki Kılıçaslan, "Koronavirüs salgını nedeniyle veremle mücadele dünyada yaklaşık 8-10 yıl geriye gitti" dedi





Veremlilerin yüzde 30'u Suriyeli
2005'te verem hastalarının yüzde 0.5'i göçmenken şu anda bu oranın yüzde 20'ye yaklaştığını kaydeden Prof. Dr. Zeki Kılıçaslan, "Göç, en büyük problemlerimizden bir tanesi. Türkiye çok sayıda göçmen barındırıyor. 2005 yılında hastalarımızın yüzde 0.5'i göçmenken şu anda Türkiye'de bu oran yüzde 20'ye yaklaşmış durumda. İstanbul'da ise yüzde 25. Veremliler içerisinde Suriyeli göçmenlerin sayısı giderek azalıyor. Bundan 3-4 sene öncesine kadar yarısı Suriyeli idi. Şu anda yüzde 30'u Suriyeli, yüzde 70'i diğer ülkelerden. Özellikle Afganistan, Pakistan, Bangladeş ve Afrika ülkelerinden sayı artmış durumda. Bu bir bulaşıcı enfeksiyon hastalığı. Bu kadar küresel ilişkilerin olduğu bir dünyada bir ülkede varsa başka bir ülkeye de yayılır. O yüzden göç, verem hastalığının kontrolü için bir sorun değildir, bir fırsat olarak kullanılmalıdır. Belki kendi ülkesinde tanı-tedaviye ulaşamayacak bir insan burada ise biz ona kendi vatandaşlarımızla aynı eşit şekilde tanı koymalıyız, tedavi etmeliyiz. Biz de bunu elimizden geldiği kadar yapıyoruz" dedi.















































































