Herşey bir vesileye bağlı olarak meydana geldiğine göre, Allah, kullarının dünya ve ahiret hayatını belirleyecek olan hidayet ve irşad hadisesini de vesilelere bağlamıştır .
Asıl irşad mücerreti müşahhaslaştırıp hayata aktaran, uygulamada ortaya koyan ve örnek olan peygamberler ve velilerin eğitimleri ve yol göstermeleridir.Herkesce bilinen bir gerçektir ki, Cenab-ı Hak, herşeyi bir sebeple halketmiştir. Bütün olaylarda mevcut olan sebep-sonuç iişkisi bir hikmet ifadesidir. Bu sebeple arifler bu alem için daru'l hikmet, ahiret için daru'l kudret ifadesini kullanmışladır. Dünyayı aydınlatan güneş, bitkiyi bitiren yağmur, insanı ihtiyarlatan zaman birer vesiledirler.Herşey bir vesileye bağlı olarak meydana geldiğine göre, şüphesiz Allah kullarının dünya ve ahiret hayatını belirleyecek olan hidayet ve irşad hadisesini de vesilelere bağlamıştır. Bu vesileler; resuller, nebiler ve onların varisleri olan veliler, kamiller ve Allah dostlarıdır. Nitekim bir ayeti kerimede, "Ey insanlar Allah'tan korkun ve O'na (yaklaşmaya) vesile arayın" buyrulmaktadır. Bu bir emirdir; bu emri yerine getirmek yani, Allah'a yaklaşmak için vesile aramak ibadettir.Cenab-ı Hakk'ın sünnetullah olarak koyduğu vesile kanunu maddeye de manaya da; zahire de, batına da topyekûn herşeye şamildir. Cennete nimet, cehennemde azap olduğu gerçektir; esasen nimet de azap da Allah'tandır. Ama, cennet nimete cehennem de azaba vesiledir.
Asıl irşad mücerreti müşahhaslaştırıp hayata aktaran, uygulamada ortaya koyan ve örnek olan peygamberler ve velilerin eğitimleri ve yol göstermeleridir.Herkesce bilinen bir gerçektir ki, Cenab-ı Hak, herşeyi bir sebeple halketmiştir. Bütün olaylarda mevcut olan sebep-sonuç iişkisi bir hikmet ifadesidir. Bu sebeple arifler bu alem için daru'l hikmet, ahiret için daru'l kudret ifadesini kullanmışladır. Dünyayı aydınlatan güneş, bitkiyi bitiren yağmur, insanı ihtiyarlatan zaman birer vesiledirler.Herşey bir vesileye bağlı olarak meydana geldiğine göre, şüphesiz Allah kullarının dünya ve ahiret hayatını belirleyecek olan hidayet ve irşad hadisesini de vesilelere bağlamıştır. Bu vesileler; resuller, nebiler ve onların varisleri olan veliler, kamiller ve Allah dostlarıdır. Nitekim bir ayeti kerimede, "Ey insanlar Allah'tan korkun ve O'na (yaklaşmaya) vesile arayın" buyrulmaktadır. Bu bir emirdir; bu emri yerine getirmek yani, Allah'a yaklaşmak için vesile aramak ibadettir.Cenab-ı Hakk'ın sünnetullah olarak koyduğu vesile kanunu maddeye de manaya da; zahire de, batına da topyekûn herşeye şamildir. Cennete nimet, cehennemde azap olduğu gerçektir; esasen nimet de azap da Allah'tandır. Ama, cennet nimete cehennem de azaba vesiledir.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.